• Ereya

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Obalem skrev 2019-10-14 08:58:28 följande:

Vilken bra fakta!! De ska ja läsa om. Hehe de låter bra :D då bestämmer jag att min kropp verkligen förbereder sig för att iallafall vara de!

Tro kan försätta berg så jag tror verkligen mycket på tankens optimistiska kraft också. Nu tänker vi positivt och så får vi ta eventuella nederlag när de väl kommer, om de kommer. Just nu här idag kan vi mycket väl vara gravida, våra kroppar jobbar för fullt och kanske kanske ligger det nyfäst embryo där inne :)
  • Ereya
    dudetten skrev 2019-10-14 12:57:40 följande:

fast jag tänker att man borde känna något symptom :)

Andra gången jag plussade kände jag ingenting, visste att vi missat ägglossningen också så jag orkade inte ens leta symptom. Vi hade liksom sex 5-6 dagar innan ägglossningen. Var lite blödig kanske, sen kom ingen mens, och ingen mens, och ingen mens på hela helgen. Testade på måndagen (bim+5) bara för att mensen inte kommit än och där var ett plus. Sällan blivit så förvånad hahaha!

Första gången jag plussade visste jag att jag blivit gravid redan efter samlaget och hade massa symptom från ÄL+6. Plussade det starkaste plus jag sett på ÄL+14, BIM-1. Så det är nog jätteolika hur man mår, från gång till gång :) så håll ut! Du kommer veta snart :)
  • Ereya

Så dumt att leta symptom redan (ÄL+5), men ändå sitter jag här med molande värk i livmodern och jätteömma bröst... TÄNK om det skulle vara något! Ska börja testa om en vecka med Early. Fler? Hur mår ni? :)

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-14 14:49:07 följande:

Så sjukt bra tankegång! Så positiv ska vi fortsätta vara :D heja!!

Obalem skrev 2019-10-14 14:50:55 följande:

Jag förstår dig! Har du på båda sidor eller i mitten eller hur är din värk? Jag tänkte också börja om en vecka, kanske lite tidigare hehe.

Jag har mer och mer ömma bröst, samt molvärk! Höger sida värker till ganska rejält ibland för att sedan lägga sig helt. Annars mår ja fint :)

Wow samma här ju! Spännande! :) jag har molvärk i livmodern och det drar i senor/ligament ibland på höger sida vid äggstockarna, typ om jag spänner hela kroppen när jag ligger ner. Igår när vi hade sex kom han åt tappen eller något och det ilade i hela mitt allt, la mig på rygg och andas men det gjorde så fruktansvärt ont "där inne". ALDRIG haft så tidigare! Allt är verkligen graviditetstecken nu, haha.

Jaaa vi är positiva och optimistiska, här i min tråd ska ALLA som vill få plussa, det har jag bestämt! Tänk vad härligt ändå. Så roligt att du och jag är på samma datum och CD! Jättejättespännande.

Gasig i magen är jag också, lite uppsvälld. :)
  • Ereya
    dudetten skrev 2019-10-14 15:39:44 följande:

oj, men då kanske det finns lite hopp ändå :)

Jaadet tror jag absolut! :)
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-15 00:18:34 följande:

Oj då känner du mer än vad jag gör! Sjuukt spännande :D

Hoppas verkligen din önskan om plus för oss alla går in!!

Bara hjärnspöken tror jag, mina symptom alltså. Är på ÄL+6 nu och vaknade med sån sjuk pms, jag fattar ingenting. 9 dagar till mens och jag vill bara strypa första bästa människa. Så hemskt grinig. Känner att jag inte kommer bli gravid på länge, för vem blir det på första försöket efter pillerstopp?

Sen igår kväll när jag skulle sova började jag må så hemskt illa och då tänkte jag att jag inte är redo för barn alls, då jag inte vill må sådär fruktansvärt illa som jag vet att man ibland kan göra som gravid. Någonting händer i kroppen, oavsett om det är den som ställer in sig efter pillerstoppet i början av september eller eventuellt embryo, men jag tvivlar på att det är en bebis.

Helt enkelt, en shitty day... Och klockan är bara 8, haha.

Hur mår du?
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-15 10:06:02 följande:

Stooopp!! Nu är de verkligen hjärnspöken som tagit över... vem som blir de? DU kan bli de!! Men om du inte blir de då tar du nya tag och fixar en graviditet sååå bra :D

Att må illa under graviditeten är inte kul... men de behöver inte drabba dig! Men även där, om de händer dig så klarar du de utan problem :)

Alla får vi ha dåliga dagar, låt dom inte bestämma bara ;) kram på dig och hoppas din dag blir bättre.

Jag tycker att jag känner mig okej men jag känner efter aaaaldeles för mycket, Jag är liksom bara på äl+5... de jag känner är ÖMMA bröst, de drar i höger äggstock och igår kände jag mig rätt så yr ibland. Nu på morgonen har ja inte hunnit känna efter hehe.

Obalem skrev 2019-10-15 10:06:02 följande:

Stooopp!! Nu är de verkligen hjärnspöken som tagit över... vem som blir de? DU kan bli de!! Men om du inte blir de då tar du nya tag och fixar en graviditet sååå bra :D

Att må illa under graviditeten är inte kul... men de behöver inte drabba dig! Men även där, om de händer dig så klarar du de utan problem :)

Alla får vi ha dåliga dagar, låt dom inte bestämma bara ;) kram på dig och hoppas din dag blir bättre.

Jag tycker att jag känner mig okej men jag känner efter aaaaldeles för mycket, Jag är liksom bara på äl+5... de jag känner är ÖMMA bröst, de drar i höger äggstock och igår kände jag mig rätt så yr ibland. Nu på morgonen har ja inte hunnit känna efter hehe.

Skönt med någon som är positiv, det färgar av sig och sprider färg till hela världen! Tack för peppen :) Jag började må bättre sen, men är fortfarande lite grinig och har molvärk (också höger sida? Tror jag) och precis som du känner efter alldeles för mycket...

Borde låta det vara så och invänta söndag och måndag då vi kan testa, visar det inget då invänta bim och SEEEEN börja analysera ;) lättare sagt än gjort dock haha.
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-15 19:43:53 följande:

Jag förstår! Ja nu försöker vi tänka på annat och se fram emot söndag :) och hoppas på att de finns en juli bebis som skapas i magen :D

Jaaa verkligen! Åhhh vilken dröm det vore :)
  • Ereya

ÄL+7, huvudvärk och fullständigt o-kåt. Har noll energi i kroppen också. Varit förkyld sedan ÄL+1 men är bättre nu, dock saknar jag den där femte växeln. Tar multivitaminer och mineraler samt mycket D-vitamin men är så förbenat trött.

Sist jag var så här o-kåt var under min lutealfas som ledde till en graviditet för åtta år sedan. Tappade allt sug på sex. På söndag tänker jag testa mig med Early. ÄL+11 då, sen varannan dag fram till BIM.

Hur går det för er andra? :)

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-17 10:07:04 följande:

Godmorgon gänget!

Jag startar dagen med att berätta om mina nya upptäckter. När jag vaknade inatt/morse så kliande de lite överallt, de tog ett tag innan jag reagerade på de men efter att ha givit de en tanke kom jag på att de startade på samma vis ungefär samma dag förra graviditeten! Sen tog jag tempen (jag tempar inte så ofta längre då de bara gav mig stress) och till min förvåning är den över 37! Har annars basaltemp på strax under 36.5. När jag då ligger där och begrundar detta så kommer de en smygande hunger som snabbt ökar i styrka, så pass att jag kliver upp och knaprar på ett kex innan jag kan somna om. Brösten ömmar också fortfarande.

Säkert tillfälligheter men just nu i denna stund så tänker jag välja att se de som något positivt.

Hur mår ni? :D

Wow det låter riktigt lovande! Verkligen! Åhhh jag blir så taggad och engagerad fastän jag inte ens känner dig, haha! :)

Jag har molvärk (YAY), mördaront i brösten, är totalt o-kåt (som jag var första graviditeten!), så himla seg i kroppen och längtar mig sjuk efter tabasco. Jag som inte ens gillar stark mat i vanliga fall, har nu tabasco på allt från rostbröd till lax till tomatskivor och tonfisk. Min sambo drömde att vi fick barn, min bästa vän som är väldigt iniutiv skrev igår att det kändes som att jag var med barn. Hoppas hoppas hoppas! Jag har en annorlunda känsla i kroppen :)

ÄL+8, på söndag ska jag testa!
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!