• Obalem

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Ereya skrev 2019-10-13 15:08:44 följande:

Fortfarande massa ont i brösten!

Visst visar ägglossningstest positivt ca 12-48 timmar innan ägget faktiskt släpper?

Jag kissade inte på kvällen i måndags (7/10) utan höll mig över natten. Fick svaga resultat dagen innan (söndag 6/7). Kissade tisdag morgon direkt jag vaknade och då var det skarpt & positivt. Kände ingen typisk molvärk eller flytningar, dock har jag haft väldigt mycket sex så det var väl mest fullt av annat där inne, haha! Tisdagen var även beräknad ÄL-dag.

Testade sedan onsdag mitt på dagen och då var det svagt igen. Samma torsdag. Tror ni då jag hade ägglossning tisdag kväll till onsdag morgon? Ungefär?

Tidigare bebisförsök med mitt ex gick jag på ungefärliga dagar, flytningarna och molvärken, men då hade jag heller inte sex varje dag som nu, med min "nya" partner, som inte är så jätteny längre ;)

Ja skulle tro onsdag morgon!

Jag har också sååå ont i brösten fortfarande! Hoppas de håller i sig och visar sig vara ett positivt tecken :D
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-13 19:52:43 följande:

YAY samma här! Progesteronhalten i blodet stiger för att ägget ska fästa och må bra, läste jag någonstans. Det kan te sig som ont i brösten, blödande tandkött mm. Tyckte det var intressant fakta! Så nu har jag bestämt mig för att jag är gravid, så det så!

Vilken bra fakta!! De ska ja läsa om. Hehe de låter bra :D då bestämmer jag att min kropp verkligen förbereder sig för att iallafall vara de!
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-14 09:33:00 följande:

Tro kan försätta berg så jag tror verkligen mycket på tankens optimistiska kraft också. Nu tänker vi positivt och så får vi ta eventuella nederlag när de väl kommer, om de kommer. Just nu här idag kan vi mycket väl vara gravida, våra kroppar jobbar för fullt och kanske kanske ligger det nyfäst embryo där inne :)

Så sjukt bra tankegång! Så positiv ska vi fortsätta vara :D heja!!
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-14 13:26:11 följande:

Så dumt att leta symptom redan (ÄL+5), men ändå sitter jag här med molande värk i livmodern och jätteömma bröst... TÄNK om det skulle vara något! Ska börja testa om en vecka med Early. Fler? Hur mår ni? :)

Jag förstår dig! Har du på båda sidor eller i mitten eller hur är din värk? Jag tänkte också börja om en vecka, kanske lite tidigare hehe.

Jag har mer och mer ömma bröst, samt molvärk! Höger sida värker till ganska rejält ibland för att sedan lägga sig helt. Annars mår ja fint :)
  • Obalem
    Obalem skrev 2019-10-14 14:50:55 följande:

Jag förstår dig! Har du på båda sidor eller i mitten eller hur är din värk? Jag tänkte också börja om en vecka, kanske lite tidigare hehe.

Jag har mer och mer ömma bröst, samt molvärk! Höger sida värker till ganska rejält ibland för att sedan lägga sig helt. Annars mår ja fint :)

Eller ja... förutom en otroligt orolig mage! Bubbel och uppsvälld :/ förlåt för infon men tänker om ni andra har något sånt problem?
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-14 16:48:16 följande:

Wow samma här ju! Spännande! :) jag har molvärk i livmodern och det drar i senor/ligament ibland på höger sida vid äggstockarna, typ om jag spänner hela kroppen när jag ligger ner. Igår när vi hade sex kom han åt tappen eller något och det ilade i hela mitt allt, la mig på rygg och andas men det gjorde så fruktansvärt ont "där inne". ALDRIG haft så tidigare! Allt är verkligen graviditetstecken nu, haha.

Jaaa vi är positiva och optimistiska, här i min tråd ska ALLA som vill få plussa, det har jag bestämt! Tänk vad härligt ändå. Så roligt att du och jag är på samma datum och CD! Jättejättespännande.

Gasig i magen är jag också, lite uppsvälld. :)

Oj då känner du mer än vad jag gör! Sjuukt spännande :D

Hoppas verkligen din önskan om plus för oss alla går in!!
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-15 08:09:49 följande:

Bara hjärnspöken tror jag, mina symptom alltså. Är på ÄL+6 nu och vaknade med sån sjuk pms, jag fattar ingenting. 9 dagar till mens och jag vill bara strypa första bästa människa. Så hemskt grinig. Känner att jag inte kommer bli gravid på länge, för vem blir det på första försöket efter pillerstopp?

Sen igår kväll när jag skulle sova började jag må så hemskt illa och då tänkte jag att jag inte är redo för barn alls, då jag inte vill må sådär fruktansvärt illa som jag vet att man ibland kan göra som gravid. Någonting händer i kroppen, oavsett om det är den som ställer in sig efter pillerstoppet i början av september eller eventuellt embryo, men jag tvivlar på att det är en bebis.

Helt enkelt, en shitty day... Och klockan är bara 8, haha.

Hur mår du?

Stooopp!! Nu är de verkligen hjärnspöken som tagit över... vem som blir de? DU kan bli de!! Men om du inte blir de då tar du nya tag och fixar en graviditet sååå bra :D

Att må illa under graviditeten är inte kul... men de behöver inte drabba dig! Men även där, om de händer dig så klarar du de utan problem :)

Alla får vi ha dåliga dagar, låt dom inte bestämma bara ;) kram på dig och hoppas din dag blir bättre.

Jag tycker att jag känner mig okej men jag känner efter aaaaldeles för mycket, Jag är liksom bara på äl+5... de jag känner är ÖMMA bröst, de drar i höger äggstock och igår kände jag mig rätt så yr ibland. Nu på morgonen har ja inte hunnit känna efter hehe.
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-15 14:57:59 följande:

Skönt med någon som är positiv, det färgar av sig och sprider färg till hela världen! Tack för peppen :) Jag började må bättre sen, men är fortfarande lite grinig och har molvärk (också höger sida? Tror jag) och precis som du känner efter alldeles för mycket...

Borde låta det vara så och invänta söndag och måndag då vi kan testa, visar det inget då invänta bim och SEEEEN börja analysera ;) lättare sagt än gjort dock haha.

Jag förstår! Ja nu försöker vi tänka på annat och se fram emot söndag :) och hoppas på att de finns en juli bebis som skapas i magen :D
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-16 11:45:21 följande:

ÄL+7, huvudvärk och fullständigt o-kåt. Har noll energi i kroppen också. Varit förkyld sedan ÄL+1 men är bättre nu, dock saknar jag den där femte växeln. Tar multivitaminer och mineraler samt mycket D-vitamin men är så förbenat trött.

Sist jag var så här o-kåt var under min lutealfas som ledde till en graviditet för åtta år sedan. Tappade allt sug på sex. På söndag tänker jag testa mig med Early. ÄL+11 då, sen varannan dag fram till BIM.

Hur går det för er andra? :)

Oj nej, trötthet sådär är ju så jobbigt. Hoppas de lättar nu när förkylningen släpper taget!

Därför med okåt lät inte alls kul.. dock så får vi hoppas att de som förra gången är pga graviditet :)

Låter som en bra plan med testen!

Äl+6 och brösten ömmar som dom gjort sen äl, något starkare. Idag är molvärken som bortblåst.. men humörsvängningar har ersatt. Jag känner mig mestadels så kärleksfull och positiv men ibland bara rämnar muren, då ryter ja till om något riktigt på skarpen, i nästa sekund blir ja ledsen och besviken på utbrottet för att sedan landa i mitt positiva jag igen :} så kortfattat så mår jag bra!

Jag ska också börja testa på söndag äl+10 eller om jag tar mig i kragen så väntar jag till tisdag! De visar sig hihi
  • Obalem

Godmorgon gänget!

Jag startar dagen med att berätta om mina nya upptäckter. När jag vaknade inatt/morse så kliande de lite överallt, de tog ett tag innan jag reagerade på de men efter att ha givit de en tanke kom jag på att de startade på samma vis ungefär samma dag förra graviditeten! Sen tog jag tempen (jag tempar inte så ofta längre då de bara gav mig stress) och till min förvåning är den över 37! Har annars basaltemp på strax under 36.5. När jag då ligger där och begrundar detta så kommer de en smygande hunger som snabbt ökar i styrka, så pass att jag kliver upp och knaprar på ett kex innan jag kan somna om. Brösten ömmar också fortfarande.

Säkert tillfälligheter men just nu i denna stund så tänker jag välja att se de som något positivt.

Hur mår ni? :D

Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!