• Amidina

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Hej hopp! 3dpo här och joinar er gärna i kampen mot plusset! Jag är 34år, gift, aldrig varit gravid förr. Ganska mild endometrios och ett myom, en karl som efter en massa kämpande fått upp sina spermienivåer till normala, och 2års försökande i bagaget. Glad Nu får det ju ändå ge sig liksom! Har ca 11 dagar kvar till BIM, och plöjer graviditets- och spädbarnsvideos som en galning. Cool

• Amidina
    Ereya skrev 2019-10-20 19:50:43 följande:
    Vilken krigare du är, välkommen hit. Ska hålla en extra tumme för dig! <3
    Haha, tack så mycket! {#emotions_dlg.flower} Det har varit en lång och lite jobbig resa, med trista erfarenheter från vården och så, men i början på denna cykeln fick vi äntligen reda på att min mans spermier äntligen räknas som normala nu, och jag har också fått en stämpel på att inget "ska" vara fel och påverka en eventuell graviditet.
  • Amidina
    Anonym (Längtar) skrev 2019-10-21 09:03:02 följande:
    Hej!! 

Nyfiken, hur fick din man upp sina spermienivåer?  Glad
    Med hjälp av en tokig fru! Drömmer När vi fick veta vad problemet med honom var (för få spermier och lågt antal med normalt utseende) så googlade jag mig vild, och vi tog blodprover privat och fick hjälp av en vän till mig att tolka dem. Det visade sig att han hade brist på en himla massa grejer, så vi la om kosten, han fick sluta snusa, börja träna lite, och så satsade vi jättemycket på att han skulle stressa ner. Tutade i honom tillskott av Macarot också, läste om flera i USA som hade lyckats mångdubbla sitt antal spermier med det och jag råkade ändå ha det hemma för jag tagit det själv förr (och min man lyckades TREdubbla sina nivåer på ett halvår!).

Så mitt främsta tips är att kolla nivåer på allt, hormoner, vitaminer, mineraler, sköldkörteln. Sen skippa sånt som är ohälsosamt (rökning, snus, socker och koffein i lite för stora mängder), och få ner stressnivåerna. Kortisol är fertilitetsdödande med råge, det ställer in kroppen på att behöva fly eller fäkta och då lägger den fokus på att hantera det istället för att föröka sig..
    Så många gånger glöms karlarna bort och vi kämpar som galningar för att bli de perfekta blomkrukorna (som Vulverine säger), och så står vi där med en gubbe som har kassa frön. :P 
  • Amidina

Äl+6 idag och BIM 31e oktober.. Jag är illamående och irriterad som attans på min man, men det är som det brukar i lutealfasen. Tungan ute  Sitter och funderar på om jag ska beställa ett gäng tidiga tester från Babyplan, men vi har lite ont om pengar och jag har ju egentligen vanliga på lager. Meeeeen orka hålla sig så länge liksom. Cool

• Amidina
    Amidina skrev 2019-10-23 19:01:43 följande:

Äl+6 idag och BIM 31e oktober.. Jag är illamående och irriterad som attans på min man, men det är som det brukar i lutealfasen. Tungan ute  Sitter och funderar på om jag ska beställa ett gäng tidiga tester från Babyplan, men vi har lite ont om pengar och jag har ju egentligen vanliga på lager. Meeeeen orka hålla sig så länge liksom. Cool

Och där var de beställda! XD
    Kommer lagom till helgen, så kanske blir ett test på äl+9 då..
  • Amidina
    chaange skrev 2019-10-24 06:13:58 följande:

Är på äl+9 idag. Kommer nog först testa på äl+11 eller äl+12 (lör eller sön). Känner mig gravid, bröstvårtorna ömmar, bränner och är känsliga mot bh-tyget. För några dagar sedan såg jag och sambon flera storkar. Tror det är ett tecken!

Hur går det för er andra? Håller tummarna för er! 

Tummar hållna!

Jag ser också tecken överallt där de inte "borde" finnas, och hösten är min bästa tid på året, såatteeeh... Cool
    Jag känner mig trött och illamående, småmolande runt livmodern, men inte mycket mer än det. Sovit dåligt sen äl, och resten kan vara min endometrios, men jag tycker det är en bebis så då säger vi så. Solig
  • Amidina
    Grilimy skrev 2019-10-26 06:01:10 följande:

Har kollat nu. Fortfarande inget plus. :( Vet ju om att mens kan hoppa över eller skjutas upp, men aldrig hänt mig. Men nån gång ska vara den första. För nog borde det synas på en sticka en dag efter beräknas mens!! Med ett testa tidigt dessutom.

Pussat ja, plussat nej.. :P Har en del skumma symptom jag inte är van vid så har hunnit slösa bort typ 3 test trots att jag bara är på äl+9 idag och vet att det är extremt ovanligt att plussa innan BIM.. Men hålla sig, gud vad tråkigt!
    Håller alla tummar och tår för oss!
  • Amidina
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-28 17:11:32 följande:
    Jag är! Känns som mensen är på gång dock! Men det har känts så här mina andra tre oxå så jag vet inte än!

Jag får se om jag gör test på onsdag morgon, mannen är hemma då!

Själv få? Hur.går det för dig?
    Vi försöker med första så jag vet bara att graviditetssymptom och PMS/mens på g kan kännas likadant, så jag har ju trott det varit nåt nästan varenda gång senaste året eller så.. :P
    Fick hem mina tidiga tester från babyplan idag, men tog ett CB early igår som var väldigt negativt så får se. Mensen ska komma den 30/31, men jag lär ha svårt att hålla mig tills dess.
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!