Inlägg från: Soffiproppan83 |Visa alla inlägg
  • Soffiproppan83

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Hej alla! Jag hoppar in här lite! Vi väntar en vecka till för att se om något test vill visa plus! Gjorde ett igår eftermiddags men visade inget. Jag har så jobbig molvärk i magen, det börjar kännas tungt nere i magen, magen är sjukt svullen så jag får gå i mjukisbyxor-vilket jag aldrig gör!

Vi försöker få till barn 4 men har så många år mellan varje barn så det känns helt nytt varje gång!

Jag vet knappt vad jag ska tro om min kropp, nått skumt är det!

Hur mår ni?

• Soffiproppan83

Jag är inte säker på när jag hade äl. Tror det var helgen vid den 11 oktober, fick ont i magen då som jag brukar. Jag tog ut min spiral i början på oktober och fick mens efter det men jag hade haft mens en vecka innan.

Jag fick ännu ondare i onsdags och den molvärken har inte släppt än och jag känner på mig att något inye står rätt till i min kropp.. tänkte vänta till nästa helg o se om jag får något plus, sist (Tack vare Facebook som visar minnen) är ca 12 dagar efter vad jag tror är äl så nästa helg blir väl bra! Min man jobbar borta i veckorna och vill inte ta test utan honom.

Jag börjar må illa på kvällarna och magen ser ut som en ballong!

Jag har alltid blivit gravid direkt så jag antar att jag blivit det denna gången med!

När ska du prova ta test? Vad känner du i din kropp?

• Soffiproppan83

Jag vill inte hålla mig från att ta test men jag vill inte heller ringa och meddela ett resultat :)

Jag har tre barn sen innan och blivit gravid samma månad som vi bestämt att vi ska ha bebis. Jag känner mig sjukt skum i kroppen.

Det som gör mig mer tveksam denna gången är att jag är 36 år. Vi tänkte inte ha fler men vi kom på andra tankar. Detta blir definitivt den sista!

Kanske får köpa ett test i morgon o ta på måndag morgon innan mannen åker ????

• Soffiproppan83

Ja jag har nog haft mina aningar redan då.

Mina barn är 14,11,4 år så det.är ett tag sen jag gjorde detta sist men jag kan tänka mig att det är.på gång igen.

Måndag ska jag prova! Är rädd.för negativa svar eftersom jag känner mig så säker på att det.är något!

• Soffiproppan83

Gravtest inköpt! Nu inväntar vi morgondagen!

Men idag känner jag typ ingenting! Förutom min svullna mage då!

Vi får se annars försöker vi ett nytt test i helgen!

• Soffiproppan83
    Anonym (Skåne) skrev 2019-10-20 14:11:46 följande:

Hej! Ny i tråden. Jag slutade med minipiller i fredags. Min man har ett (stort) barn sedan innan.

Eftersom vi är lite äldre så räknar jag inte med något men jag har ju liksom alltid velat bli mamma... Har tyvärr inte hittat rätt med kärleken förrän nu, men då är det å andra sidan verkligen RÄTT.

Vi har varit tillsammans i 1,5 år och allt har gått fort, har redan gift oss och köpt hus.

Hur gammal är du?

Jag är 36 år så jag tycker mig oxå vara äldre när det kommer till barnfrågan
  • Soffiproppan83
    Anonym (Skåne) skrev 2019-10-20 17:18:06 följande:

Jag är i samma ålder som du

Då kan vi ju följas åt! Välkommen hit :)
  • Soffiproppan83
    Obalem skrev 2019-10-21 08:49:54 följande:

Vi hade äl samtidigt va? Runt 10/11?

För jag fick också negativt i morse..

hoppas du får ditt plus i helgen! :D chansen är inte över förrän tempen går ner och tant röd kommer.

Ja jag antar att det.är för tidigt! När testar du igen? Jag tänkte lördag morgon så behöver jag inte väcka mannen på fredag när han är ledig och jag ska upp o jobba!

Vi håller tummarna för oss! Hoppas vi får sommarbarn!
  • Soffiproppan83
    Ereya skrev 2019-10-21 09:15:12 följande:

ÄL+10 och 11 är väldigt tidigt ändå, så är inte så konstigt om det visar neg än. Jag håller tummarna för ett plus senare i veckan :)

Ja jag tar ett nytt till helgen för då har det gått två veckor. Jag är inte säker när jag hade äl men jag hade ont i magen förra helgen så jag tror det var då.
  • Soffiproppan83

Idag känns brösten i vägen, lite tyngre o lite större. Min mage är mer svullen än de förra dagarna så jag får gå i tunikor för att dölja magen.

Har lite ont i ryggen och det sticker till i nedre delen av magen. Jag hoppas på plus för nu när allt detta känns så var det precis så här det var med dom andra barnen med!

• Soffiproppan83
    Ereya skrev 2019-10-22 20:45:53 följande:

Inatt upphörde alla gravidkänslor, den där aningen som sa att jag faktiskt var det. Vaknade upp i morse och visste att jag inte var gravid. Testade negativt och fick sedan mens under dagen. Fick gosa med bebis och se fram emot bästa väns besök till helgen, så jag mår bra :) lycka till allihopa, häng gärna kvar här och låt oss veta hur det går!

Beklagar verkligen <3
  • Soffiproppan83
    Obalem skrev 2019-10-23 13:53:24 följande:

Hej hörni! Både nya och gamla :D

Här hos mig och min sambo släpas dagarna fram.. vi har bestämt att lugna oss med tester tills bim dagen definitivt passerats, alltså söndag. Alla misstankar om graviditet har som försvunnit i och med hur tidigare test sett ut och att symptomen försvunnit. Mensvärk och täppt näsa är de enda jag kan peka ut, och den höga tempen.

Hoppas de går bra för er andra! Hur mår ni?

Här går.det upp o ner. Ena.minuten känner jag mig gravid nästa inte..

Pratade med mannen i telefon innan som sa att du är nog gravid för ditt humör är inte alls som det brukar och ditt luktsinne är ju helt knasigt! Jag gråter o blir arg och jag är trött. Jag brukar vara stabil i mitt humör och alltid glad.

Jag är hemma o vabbar med vår 4 åring, han sover med blöja på natten o hans nattblöja var det värsta jag luktat. Brukar aldrig bry mig på sånt.

Vi får se! Jag säger nej men mannen säger ja...
  • Soffiproppan83
    Obalem skrev 2019-10-27 12:09:51 följande:

Ehm... de blev ingen mens :o enbart en svaaagt ljusrosa flytning igår sen har de varit helt som vanligt?! Dagens test ser ut såhär.

Kan inte tyda om det syns ett plus men jag hoppas för din skull att det blir ett plus! Jag är här mellan oktober och november så jag gick över i novembertråden så välkommen dit om det är negativt!

Styrkekram!
  • Soffiproppan83
    Amidina skrev 2019-10-28 16:56:13 följande:

Någon annan som är kvar för de sista dagarna nu? 

Jag är! Känns som mensen är på gång dock! Men det har känts så här mina andra tre oxå så jag vet inte än!

Jag får se om jag gör test på onsdag morgon, mannen är hemma då!

Själv få? Hur.går det för dig?
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!