Otrogen partner, vill du veta?
Var finns alternativet "jag vill veta, men enbart direkt från partnern, inte från älskarinnan eller någon 'välmenande' bekant eller annan sladdertacka på bygden"?
Var finns alternativet "jag vill veta, men enbart direkt från partnern, inte från älskarinnan eller någon 'välmenande' bekant eller annan sladdertacka på bygden"?
Var jag inte tydlig nog?
Jag vill inte höra det från någon sladderkärring på bygden, nej.
Det är kanske där skillnaden ligger. Jag bor inte i en by utan en stad, och kassörskan på ICA har inget intresse av att prata med frisören om att en av deras gemensamma kunder knullar någon annan, eller är ens medvetna om att de har en gemensam kund, än mindre vem denne har en relation med.
Skulle situationen vara sådan att någon drabbas personligen av att min partner är otrogen (vänskaper som tar sig en törn t. ex.) så kan personen i fråga ta diskussionen med den otrogna partnern direkt, inte med mig.
Jag personligen har ett större problem med "godhetsknarkare" och "moraliska väktare" och sladdertackor generellt. Kan man inte umgås med sin omgivning utan att ägna sig åt skvaller och sprida rykten, sensationslystet gotta sig i sina medmänniskors med- och motgångar, så har jag inget att hämta hos dem.
Hur otydlig är jag?
Ja, jag vill att de ska hålla tyst om det. Har de någon issue med det hela så får de ta det med partnern.