Inlägg från: Anonym (Kajva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kajva)

Kommer aldrig bli tre barnsmamma

Det är förstås en väldigt jobbig situation, på många sätt. Jag har varit i liknande där vi fick samma besked på vårt andra barn. Vi tog beslutet att göra abort, vilket inte var lätt, hann ångra mig och byta åsikt många gånger. Direkt efter det skett hade jag såklart väldigt ångest. Men ju mer tiden gått så är både jag och min man övertygade att vi gjorde rätt val.

Så var det för mig, men det betyder inte att det är samma för dig. Man kan bara ta ett så svårt beslut själv.

• Anonym (Kajva)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-09-29 21:04:44 följande:
    Jag beklagar det ni fått genomgå! Jag tror också att det är rätt val och hoppas tiden kommer hjälpa mig gå vidare.
    Tack, det viktigaste rådet jag kan ge är, se till att ha stöttande personer i er närhet. Ibland är det skillnad mellan natt och dag bara man har någon där.
  • Anonym (Kajva)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-09-29 21:16:00 följande:
    Tack, det ska vi ha! Får jag fråga hur ni gjorde vid förlossningen, valde ni att titta på barnet och ta reda på kön? Jag vet verkligen inte hur jag ska göra dör. Läst att vissa tkr det hjälper i sorgen men är så rädd att det ska förvärras och att det kanske är lättare om man inget vet.
    Vi valde att inte titta, dock visste vi könet. Tror det kan vara väldigt individuellt. Att vi visste könet gjorde ärligt talat varken från eller till, det är ju så med barn att man antingen får det ena eller det andra könet.
Svar på tråden Kommer aldrig bli tre barnsmamma