Inlägg från: BuoBä |Visa alla inlägg
  • BuoBä

Vad innebär det här?

Innan en verksamhet kan bli certifierad kommer det ISO-representanter och går igenom verksamheten, påpekar brister som måste åtgärdas mm. Då pratar de med folk, som förhoppningsvis redan har jobbat med förberedelser ett bra tag eftersom det är mycket som bör vara på plats innan man ens ansöker. När man väl blivit godkänd måste certifieringen förnyas var 3e år, och i samband med det kommer det också representanter och undersöker att verksamheten fortfarande uppfyller kraven. Men det är inte som att ISO kan komma instörtandes en slumpvis dag och hålla korsförhör med alla anställda.

• BuoBä
    deski skrev 2019-09-27 20:35:00 följande:

Men då är det väldigt konstigt att:

Polisen inte är ISO-certifierade

o inte heller

Kommunerna, Riksdagen o Regeringen - fär då skulle de inte kunna ljuga såååinihelevete som de gör

Jag tror du har missuppfattat vad certifieringarna går ut på. En ISO-certifiering hindrar ingen från att ljuga. En snabb googling ger för övrigt att det finns kommuner som är ISO 9000-certifierade.

Förresten måste jag rätta mig själv. Det är inte ISO-representanter som utvärderar verksamheten, det är fristående organisationer.
  • BuoBä
    deski skrev 2019-09-28 09:17:56 följande:

Men det kostar att vara med i ISO - fullständigt bortkastade pengar-

fattar inte hur företag kan gå på sånt flum o skänka bort en massa pengar 

till andra paraziter

Det finns massor av företag på Philippines - Thailand - Boliva - Mexico -

Dominikanska - Haiti - de är INTE ISO-certifierade men de får kunder i alla fall

Men polisen och kommunerna borde skänka bort de pengarna??...
Svar på tråden Vad innebär det här?