TangiableArc skrev 2019-09-23 20:44:02 följande:
Jag var i samma sits för ett par månader sedan. Jag ville verkligen helamma och lyckades avveckla ersättningen efter ca 6 veckor, men det krävdes en hel del arbete.
Jag började varje måltid med att ge båda brösten. Om hon fortfarande verkade hungrig efter det så toppade jag med flaska, och sist pumpade jag ut allt som var kvar i brösten. Fanns det utpumpad mjölk fick hon det i första hand, räckte det inte så fick hon ersättning.
Som du förstår så gjorde jag knappt något annat än amma och pumpa! Har du möjlighet så låt din partner ge flaska medan du pumpar, så sparar du lite tid.
På detta vis fick brösten maxinal stimulans och mängden ersättningen hålls på minimum. Jag tror att hon lärde sig föredra bröstet på detta vis, kanske för att hon fick det först (när hon var som mest hungrig?) Nu är hon nästan 4 månader och vägrar flaskan, bara bröstet duger. Så det kan gå om man är ihärdig! Lycka till!
Åh!
Håller på precis som du gjorde just nu, brösten först, sen flaska med urpumpad mjölk så långt de räcker annars ersättning! Så skönt att höra att du fått igång amningen på heltid nu, vore såå skönt att komma ifrån detta heltidsjobb!! Haha
TS:
Jag har också lite klent med mjölk, kan du så prova att pumpa lite under dagen med, de har ökat min produktion mycket! Fick också Syntocinon spray utskrivet & det gör pumpningen mycket lättare! Tipstips!