tossaliten skrev 2019-10-03 14:50:19 följande:
Varit iväg nu på BVC och växer bra men otroligt förstoppad och gasig. Skrikig och mår inte så bra.
Jag vill verkligen börja amma...har eg slutat sedan 1 v men ammat typ 1 gång per dag.
Nu vill jag ha alla tips i världen, stora som små, förut maratonamning...
Dricka? hur mkt ska man dricka per dygn
Nån huskur för att öka upp mängden mjölk igen?
Amma oftare än varannan timme, nån mening?
Hur måste man äta för att öka mängden?
RÅd att få bort amningsnappen!
måste jag pumpa mellan eller är det bara dumt?
någon här som fått upp produktionen igen så man kan helamma?
Man ska dricka minst 3 liter varje dag.
Amningste ska ju funka bra för att få igång mjölkproduktionen.
Att amma ofta, även om det är var 30e minut, är bra för mjölkproduktionen.
Vad man ska äta har jag inte så mycket koll på, men i amninste är det fänkål, så kanske ska äta mer av det??
Min lilla använde amningsnapp tills hon var 2 månader, hon valde själv att inte amma med amningsnappen längre. Antagligen för att mina bröstvårtor hade dragits ut under tiden vi ammade med amningsnapp, så nu kunde hon få ett bra tag om dom. Om din lilla ammar lättare med amningsnapp så låt henne amma med den tills din mjölkproduktion har kommit igång ordentligt, Sen kan man börja avvänja genom att låta henne börjar amma med den, sen när hon tar en paus så smyger man bort nappen, då är bröstvårtan utdragen så hon kan få ett bra grepp. tillslut så kommer hon lära sig att få ett grepp utan amningsnappen.
på BB sa dom till mig att Pumpa efter varannan amning om man använde amningsnapp för att få igång mjölkproduktionen. (behövde dock aldrig göra det då jag hade mycket mjölk från början) Så i ditt fall skulle det ju vara bra att pumpa ut den gräddiga mjölken efter hon ammat och ifall hon är vaken så kan du ge henne det sista med flaska eller med en kopp.
Hoppas verkligen du får igång amningen, vet hur krångligt det är med amningsnappar och flaskor!