BF Juni 2020
Amen är det inte typsikt!
Kikade på beviplex forte, kanske prövar det jag med. Äter ju dock multivit, ska kika hur mkt b-vit den innehåller först.
Idag har inte varit nån bra ?gravid-dag?. Inledde dagen m lite bruna flytn. Har tidigare grav. haft det lite så vid nr2 emellanåt. Men tyckte det var lite tendens till vattnig flytn. med, å då sätter ?MA-tankarna? direkt igång på spinn. Nu känner jag mig väldigt osäker med ens, vart detta kommer att ta vägen... Har annars inte haft så mkt bruna flytningar eller blödn. alls denna graviditet.
Jag tänker mkt på att detta är sista chansen för mig. Om denna graviditet inte går vägen tror jag inte det blir någon fler. Vet inte om jag orkar, varken psykiskt eller fysiskt, att gå igenom första tiden av en graviditet igen. Dessutom passerar jag min gräns åldersmässigt för ?sista barnet?. Så känns så avgörande just nu för mkt i livet, hur denna graviditet artar sig.. Underlättar ju inte precis för ens mående. Men känner mig ändå ganska ok med hur det än blir.
Läste när jag blev gravid att folsyran som är vanligast i vitamintabletter, någon typ som kroppen själv måste omvandla, är det inte allas kropp som kan omvandla, och då rekommenderar dom Natalben som innehåller en sort som är en redan aktiv folsyra som kroppen inte behöver omvandla. XD
Förstår hur du tänker/känner. Jag är inte så gammal, men jag känner, just nu, att skulle jag få missfall så gör det inget. Tror en del är för att jag inte knutit an till graviditeten än, och den har egentligen bara varit till problem, och jag ville ju inte bli gravid.. :/ och det känns som så hemskt att känna så och ha såna tankar då man samtidigt läser om dom som lägger ner allt dom har, och lite till, för att få lyckas bli gravida..
Det ironiska i allt detta är att jag har svårigheter att bli gravid, men dom två gånger jag har blivit gravid har varit trots kondom och när jag absolut inte längre har velat ha barn. :(