BF Juni 2020
Jag provar väl att hoppa in här, fast det inte riktigt känns som att jag passar in bland alla glada.
Jag plussade för ca 2 och en halv vecka sen. Är i vecka 7, 6+4, beräknad 17/6. Har en sen tidigare född juni 2014, denna graviditet var inte planerad. Blev gravid trots skydd.
Jag mår inge vidare, jag känner mig väldigt tom och fel. Har en hel del graviditetssymtom. Har v ä l d i g t svajigt humör, mår väldigt illa, ont i magen, bröstvårtorna står rakt ut och är ömma, brösten gjorde JÄTTEont i början men har lugnat ner sig lite nu, sover väldigt mycket. Utöver det så här jag fått väldigt ont i svank/korset och benen gör så ont och det känns som att benen är fylla med blåmärken, hård och tryck i mellangärdet, ingen aptit. Har reumatisk sjukdom och sensitisering utöver det.
Det känns inte rätt, det känns som att något är fel, ringde MVC i torsdags men fick som inget gensvar. Har läst om andra som nått liknande och dom har haft utomkvedes, men då jag inte blöder så finns det inget medicinskt som tyder på det. Är livrädd att det skulle vara tvillingar, och att det är därför jag mår så dåligt. Dom skulle skicka en förfrågan till läkare om ett eventuellt VUL, men hon trodde inte det. Går hos en barnochmödra-psykolog sen förra graviditeten, så det till henne i telefonen, och att jag hade tänkt ta det via henne men hon är just nu sjukskriven och vet inte riktigt hur länge hon blir borta.
Som sagt, känner inte att jag passar in här bland er andra, men jag måste få skriva av mig. Kan inte prata med maken, jag är ofta arg på han, helt utan anledning, in inte hjälpa det, känner bara att jag verkligen inte tycker om han.
Jag funderar starkt på att göra en abort då jag mår så dåligt och det känns så fel i kroppen. Min förra graviditet så måste jag illa hela, psyket höll inte riktigt ihop, kunde bl.a. inte knyta än till graviditeten (därav psykologen), brösten var lite ömma, lite molvärk, trött men inga humörproblem.
Vet inte om någon ides läsa hela mitt svammel, men ja..