Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Hjälp mig!

En tredje resurs? Måste vara en väldigt bra skola om de har ekonomi till att ens överväga tre resurser för ett enda barn, här är folk glada om deras barn får en resurs.

Hur har utredning fortlöpt hittills och vad säger läkarna? Måste hålla med som flera andra här skrivit att något verkar ju vara riktigt galet med din son tyvärr.

• Anonym (jag)
    Peter1975 skrev 2020-08-13 11:28:08 följande:

Okej, så antar att denna händelse är värd att ta upp. Känns lite frustrerande sin förälder att ständigt bli påmind om att det är "fel" på ens barn. Läkarna vill inte ge klartecken innan allt är klart men båda dem och även ni hintar om bland annat neurologiska funktionsnedsättningar (autism, adhd) men jag har läst på om det och även särbegågåvade elever kan uppvisa utåtagerande tendenser. Jag tror inte skolan själva kommer erbjuda en tredje resurs så det är antingen om jag själv ligger på lite grann eller om jag faktiskt tar tjänstledigt för att gå med mitt barn i skolan. Om han nu är särbegåvad så kan jag då ge honom extra utmaningar så han inte blir uttråkad, det är bara en tanke jag fick

Fast särbegåvad? Brukar särbegåvade barn i den åldern verkligen kleta med avföring, spotta, bita klasskompisar och äta fjärilar som de ryckt vingarna av?
Svar på tråden Hjälp mig!