Hjälp mig!
Hej!
Jag är ny på familjeliv.se och tänkte bolla lite grann med er likasinnade föräldrar.
Jag är en ensamstående far som har två härliga söner. Som ni vet så är det tufft att stå ensam med barn, behöver inte gå inte på detaljer men mamman finns inte tillgänglig längre i deras liv i större utsträckning.
Nu till mitt problem.. Jag ska i detta forum beskriva min 6 åring.
Min yngsta son är 6 år och han leker alltid ensam i förskoleklass. Hans lärare brukar säga att han då och då försvinner och då befinner han sig i sandlådan och gräver frenetiskt olika hål. Läraren han berättat att han har sagt att han letar efter kattbajs. När läraren försöker ta in honom till klassrummet igen så blir han väldigt utåtagerande och kastar sand på läraren.
I det sociala samspelet så fungerar det inte alls. De andra barnen leker på lekstunden med dinosaurier och med krigsgubbar o.s.v medan mitt barn sitter i sin ensamhet och leker med handdockor. Lärarna har berättat att han gör både morrljud och skriker allt vad han kan med dockmunnen format som att den gapar och vrålar. Lärarna har berättat att detta skrämmer de andra barnen och att det skapar en dålig arbetsmiljö.
Hemma fungerar allting betydligt mycket bättre dock när han går på toa (och gör nummer 2) så har han tendens att göra det i smyg och då märker jag att mattan ibland är fullt med avföring. Han har då inte torkat sig utan gnidit sig mot mattan (eller andra möbler).
Är det fler som känner igen sig?