Narcissistisk mamma
Lite allmänt först. Det finns ingen ålder som barnen får bestämma själv från. Man utgår från barnens mognad.
Ang utbildningsnivå, det avgör inte huruvida man är en bra förälder eller inte, så ta inte upp det som ett argument.
Jag utgår från att ni har delad vårdnad.
Vem har boendet?
Finns en bostad lämplig för er alla i GBG?
Grejen är den att man KAN flytta med barn utan den andres medgivande om man har boendet MEN den andre kan då ansöka om interimistiskt beslut om boendet medan det utreds vart barnen ska bo. Så man riskerar att förlora boendet för sina barn om man gör så här.
Om man hinner flytta så att säga och barnen kan anses ha rotat sig på nya stället så fastställs troligen boendet hos den förälder som flyttat. Ni har varannan v vilket är en försvårande omständighet i ovanstående förfarande. Ytterligare ett försvårande är att du måste utnyttja barnvakt när du jobbar kväll trots att du lever ihop med en kvinna du också har barn med.
OM man nu chansar och flyttar utan den andres medgivande så skickar man in om adressändring för barnen utan den andre förälderns medgivande. Då startas en utredning om vart barnen har sin huvudsakliga dygnsvila. Folkbokföringen kontaktar den andre föräldern och frågar varför de inte skrivit på. Då kommer ju troligen ditt ex starta ett krig, eller snarare trappa upp det mot er och ingen vet vad som kommer att hända.
Om inget krig startas/trappas upp så kommer barnen skrivas hos er.
Jag flyttade utan att mina barns pappa skrev på, men han hade varannan helg och han startade inget bråk. Han hade heller inte kommit någon vart med det då jag erbjöd mig att åka tåg ner med barnen varannan helg så att de även fortsättningsvis kunde ses som förut, men han skötte inte umgänget redan som det var, så jag var aldrig i någon risk för att förlora mina barn.