Narcissistisk mamma
Förstår att du vill flytta om lämna mamman bakom dig men ska du verkligen göra det och lämna dina barn med henne?
Förstår att du vill flytta om lämna mamman bakom dig men ska du verkligen göra det och lämna dina barn med henne?
Jag känner mig splittrad och uppgiven. Jag kan självklart starta en rättslig process mot henne som förmodligen inte leder någon annan stans än till att hon får fortsätta som vanligt.
Hon är expert på att dupera andra. Jag måste ju ha mat på bordet och tak över huvudet till mitt andra barn också. Jag känner själv att jag borde stanna men ser inte hur det ska gå till. Det finns inget jobb här längre och jag dör inombords av allt bråk. Det finns inget slut på eländet. Hon ger sig aldrig. Hennes livs uppgift är att förstöra så mycket som möjligt för oss. Jag tror att hon njuter av att skapa lidande. Självklart mår jag väldigt dåligt över att lämna barnen men jag ser inte arbetslöshet som någon utväg. Då minskar mina möjligheter ännu mer att kunna strida för barnen mot henne.
Ni verkar leva i ett kaos med en mamma som bryter umgänget som hon vill och en ny partner som skickar hotfulla sms.
Har ni testat samarbetssamtal på familjerätten? Inte för att ni ska bli bättre på att samarbeta utan för att få hjälp med att skapa tydliga regler och rutiner gällande barnen. Ni kan få hjälp med att avtala om boende och umgänge så att ingen av er kan bete sig godtyckligt och så att ni slipper tjafsa om vem som ska ha barnen. Ni behöver aldrig träffa varandra eller prata i person om ni får till ett bra avtal.