Utvandraren skrev 2019-09-22 12:33:05 följande:
Vad föreslår du då? Att han går arbetslös och inte har råd att driva fallet med att få ha sina barn heltid?
Han kan ju inte bara dumpa en nioåring och börja på ny kula. Jag hade aldrig flyttat från mitt barn i den sitsen. När han flyttar kommer han inte kunna ha henne varannan vecka. Han ger upp henne och vill bara ha med sig tolvåringen. Det hjälper inte nioåringen att han skaffar sig ett nytt liv i Göteborg med en god ekonomi. Hon kommer inte ha någon som vill henne genuint väl längre. Domstolen kommer tycka att hon ska bo kvar där hon är, eftersom mamman har henne på heltid och pappan har flyttat till Göteborg. Jag hade hellre bott kvar och haft dålig ekonomi, men haft mitt barn på halvtid. Detta är Sverige och man får hjälp när man blir arbetslös. Ingen svälter ihjäl. Ingen måste dumpa sitt barn med en narcissist för att flytta till en stad där jobben finns. Det är ett val han gör för att det är viktigare för honom att han får en god ekonomi än att finnas till hands för alla barn han satt till världen.