• Anonym (Kämpa)

Narcissistisk mamma

Jag vädjar till dig att inte lämna barnen med mamman om hon skulle ha dessa personlighetsstörningar. Du anar inte vad sådant kan skada barnen nu och även i vuxen ålder. Om inte lagen har ändrar sig så får barn som är 12 år gamla välja vart man ska bo.

Föräldrar som har diverse personlighetsstörningar det är sådana barn/ unga vuxna som jag jobbar med i dag. En del klarar sig relativt bra genom att själva ha klippt banden till sin förälder som har personlighetsstörning, medans andra klarar sig sämre:(

Jag råder dig att spela in samtal och spara sms på vad mamman och sambon säger. Vänd dig till en psykolog som tala om hur du ska hantera situationen. Det är bra att få allt dokumenterat om något galet skulle ske! Annars står ord mot ord.

Dina barn befinner sig i en jobbig situation. En mamma är alltid ens mamma vare sig hon är bra eller inte. Hon har säkert sina ljusa stunder med sina barn men hon har även en baktanke i det hela! Högutbildad eller ej är inte så relevant då man har personlighetsstörning. De har förmågan att dra igång spektakel och draman för sin egen vinning eller för att såra någon annan.

Jag önskar dig all lycka med barnen och hoppas genuint att barnen flyttar med dig! Kämpa på, du kommer vinna det i längden och barnen kommer se det sedan i framtiden!

Svar på tråden Narcissistisk mamma