Hur sover era 5 månaders? TIPS!!!!
Hej, jag har en dotter på 5 månader (snart 6 månader) och varenda dag är rent ut sagt en kamp. Både när hon ska sova på dagen, och på natten så är det ett jävla liv. Hon gråter, skriker, vänder och vrider och vill inte somna. Då tänker jag ?nej men då får du va vaken? tar upp henne, hon börjar gnugga sig i ögonen igen och gråta efter 2 min och är svin trött. Hon tar inte napp, hon vägrar, om hon nån gång skulle ta den så är hon där med fingrarna och drar ut den så hon börjar gråts och blir ledsen. Hon somnar BARA med flaska, (ersättning) och tar den slut så blir de ett jävla liv och så gör man en ny flaska igen och så stänger hon ögonen, halv somnar, börjar helt plötsligt gråta igen, tar flaskan igen stänger ögonen, vaknar helt plötsligt och skriker hysteriskt igen.
Och jag har självklart provat allt känns de som, både att vänta ut tills hon är riktigt trött, somna henne på olika sätt, vagn/bärsele/vagga/schysscha henne till sömns/musik/låta henne ligga själv, brevid mig, på mig, somna utan flaska, somna med flaska. INGET funkar och de börjar bli så otroligt jobbigt. Jag vet inte vad jag helt ärligt gör för fel.
Igår sov hon MAX 40 minuter på HELA DAGEN. Och på natten vaknade hon 4 gånger. Det finns inget garanterat sätt som får henne att somna, och man vet aldrig vilken tid heller. Har försökt lägga henne och skapa lite rutiner och det gick åt skogen. Min sambo försöker också men hos honom gall skriker hon bara, de finns liksom inte en chans. Förövrigt är hon frisk och glad på dagarna och när hon är vaken. Men så fort hon blir trött och ska sova blir det liv i luckan. Jag är så trött på det nu, och orkar snart inte mer känns det som.
Är det någon mer som har de såhär eller har haft det?? Kom gärna med tips om hur jag kan göra.
Jag är villig att prova vad som helst inprincip.