Inlägg från: Anonym (Saga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saga)

Hur sover era 5 månaders? TIPS!!!!

Jag hade lagt henne i vagnen och gått ut på promenad. lägg flaskan i munnen på henne och bryt hela den onda cirkeln med att hon inte sover.
    Gå i rask takt så vaggar du henne så hon somnar.

Gå ut på förmiddagen och gå ut på eftermiddagen, lägg i filtar och gör det mysigt för henne i vagnen.

Även om du inte får vila då så får du luft och det gör ganska mycket för dig också.

Sömn föder sömn så sover hon bättre på dagen så kommer det bli bättre på natten med.

• Anonym (Saga)

Mina hade liggdelen fram tills de var nästan 5 månader efter det var det sittdel som gällde. Hade ergonomiska sittdelar till barnen men det var ju inga problem. De sov så gott ändå.

Jag bullrade upp med filtar som kunde hålla i flaskorna och de somnade med flaskan i halvsittande läge. När de somnat kunde jag vinkla mer bakåt så de hamnade mer i liggläge. Vi var ute varje dag oavsett väder (utom stormdagar då) och det blev en vana. Tror vanor och rutiner föder trygghet då barnet vet vad som ska ske. (Även spädbarn sätter ihop 2 &2 när de skriker kommer mamma)

Hoppas det löser sig för er. Allt funkar mycket bättre när man får sova.

• Anonym (Saga)

Förresten vet du att hon dricker 120 varje gång så fyll flaskan med 50ml mer. Utifall att hon vill ha påfyllning.

Det misstaget gjorde jag en gång och det var en pina när barnet inte var nöjd.

• Anonym (Saga)
    Anonym543 skrev 2019-09-25 09:49:14 följande:

Hej!! Nu har det gått några dagar och gjorde som du sa. Jag vet med säkerhet att hon sover i bilen, så för att bryts den onda cirkeln så var vi ute och körde och hon sov 3 timmar i sträck.

Sen dess har vi verkligen inte haft samma problem. Nu sover hon MYCKET bättre och framförallt längre, ibland 2 timmar på dagen. Så TACK!!!!!! Att sömn föder sömn, stämmer nog utmärkt! ? ?

Vad glad jag blev av ditt inlägg. Härligt för er, du får en välbehövlig paus och bebbe sover.

<3
Svar på tråden Hur sover era 5 månaders? TIPS!!!!