Har förskolan rätt?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Du ska alltså tillbaka till jobbet sen? Dvs mötet är under arbetstid dessutom? Då är de faktiskt enbart löjliga... men då det ju, antar jag, handlar om ditt äldre barns hälsa och mående så får du väl säga att du vabbar den stunden då så har de inget att komma med.
Alltså om man jobbar och går ifrån jobbet för att gå på möte i skolan och sen komma tillbaka till jobbet så är det självklart att man inte hämtar mindre barn för att släpa med sig. En fråga ts varför ens ta upp med förskolan vad du ska göra. Själv är jag egenföretagare har barnet heltid på förskolan och gör precis vad jag vill med min tid på dagarna.
Du kan anse vad du vill, det är bara en åsikt.
Personalen kan se genom fingrarna och låta barnen vara kvar men du har fortfarande inte RÄTT till det. Vet du verkligen inte vad begreppet rättighet betyder?. Skrämmande.
Jag har och kommer aldrig att gå till läkare osv på arbetstid. Det gör jag på min fritid och ja, jag skaffar privat barnvakt. Bara för att du utnyttjar systemet och låter skattebetalarna stå för det betyder det inte att alla har samma parasiterande inställning till skattefinansierad verksamhet, tvärtom, de flesta försöker göra rätt för sig utan att utnyttja andra för sin egen bekvämlighets skull.
Hur mycket tror du skatten skulle behöva höjas om alla gjorde som du, lämnade barnen på heltid för att "göra vad de vill, inte nödvändigtvis arbete och försörjning"?
Jag anser att det är en tvåårings rättighet att vara kvar i sin trygga miljö när en sådan finns, vid de få tillfällen på ett år. Anser då att det är i barnets intresse att slippa bli kring dragen lämnad hämtad lämnad hämtad. Dessutom faktorer som avbrott i förskolans verksamheten.
Då är det väl bra mycket bättre för barnet att få vara kvar i förskolan, bättre för personalen och bättre för mig som förälder.
Varan hjärndött om personalen hade svarat mig ?nej har du möte med skola och inte får inkomst under den tiden så får du hämta lillan gå på ditt möte komma tillbaka med lillan som tyvärr nog kommer bli ledsen över att behöva komma tillbaka till förskola o sen får du hämta igen när du går hem för dagen.
Barn är logiken i det. Tror få förskolepersonal hade hållt fast vid det.
O jo för att förtydliga OM jag kommer överens med förskolepersonal då har jag rätt till det.
Så isf måste jag gå dit, hämta minsta, gå hem igen och lämna till en barnvakt, gå tillbaka igen, gå på mötet, gå hem och hämta barnet igen och ta tillbaka det till förskolan innan jag går tillbaka till jobbet. Låter ju väldigt rimligt.