Har förskolan rätt?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Rent strikt är det så som förskolan säger, men det blir ju tramsigt om mötena du går på inte innebär någon ändring av förskolebarnets vistelsetid och om vi pratar om enstaka möten per termin.
Om det är i samma byggnad så borde ju de olika verksamheterna känna till varandra.
Kan du inte be rektorn på barnets skola prata med rektorn på förskolan och se till att det är ok att det yngre barnet är där medans du har möten på skolan angående det äldre.
Låter överlag extremt småaktigt när det inte påverkar barnets ordinarie vistelsetider men om du pratar med skolans rektorn och påtalar att du nästa gång kommer ha med småsyskonet om du inte får hjälp att tala förstånd med förskolan så kanske det kan lösa sig den vägen.
Det är vad reglerna säger, ja.
Det du tar upp här, "omöjligt att få tid" är helt enkelt inte sant utan bara en ursäkt för att utnyttja systemet och skattebetalarna.
Vad tycker du skatterna ska räcka till och hur många fler tycker du ska få utnyttja kassabetalarna för sin egen personliga vinning?
Vi kanske ska låta alla, även de utan barn, gå till läkare och diverse möten på arbetstid och låta försäkringskassan (=skattebetalarna) betala inkomstbortfallet? Vore inte det minst lika rimligt med ditt resonemang?
Jag citerade rätt men du tycks inte förstå sambandet mellan skatt och statlig och kommunal service.
En förskoleplats kostar runt en halv miljon per år och barn. Tror du på allvar att överutnyttjande inte spelar in?
I så fall får du förklara hur du tänker.
Barnens bästa styr bara till viss del. Ska vi höja skatterna ska det inte gå till att föräldrar utnyttjar förskolan som gratis barnvakt utan det finns andra områden där pengarna behövs betydligt bättre.
Aldrig reflekterat över. Om mötet är under arbetstid när barnet normalt är på förskolan förstår jag överhuvudtaget inte problemet. Vilka föräldrar hade då kommit på föräldramötet om man skulle ordna privat barnvakt mitt på dagen? Blir ju löjligt. Gagnar knappast barnet och påverkar inte den ordinarie förskoleverksamheten. Här tycker jag skolan och förskolan får samarbeta om de nu ligger i samma hus. Så glad att vi inte har sådan förskolepersonal, de litar på föräldrarnas omdöme hör och häpna. Hade de haft så löjliga regler hade jag helt enkelt sagt att jag inte kan komma på föräldramötet och då får de väl börja lägga det på kvällstid istället så en förälder kan vara hemma.
Under ordinarie tider skulle jag förutsätta att det går, likaså om man säger till om förlängd tid med tillräckligt god framförhållning.