Anonym (??) skrev 2019-09-12 08:36:35 följande:
Ok och vem är du? Vad jobbar du med? Är du förälder, mamma?Frågar för att förstå vem som sitter med detta svartvita tänk där syftet att medverka i tråden är att meja ner andras språk, förståelse, nyanserades åsikter och diskussions perspektiv och dessutom har mage att lägga fram det som att jag utnyttjar systemet när all den tid jag haft mina barn på förskola beviljats av personal efter dialog. Om dom sett mellan fingrar eller ej skiter jag i jag har fortfarande gjort rätt för mig.
Så ta dina skatteargument o dra ner dom i den mörka grotta du sitter i. ts frågeställning var säkerligen kring hur hon ska bära sig åt och ställa sig i frågan utifrån perspektivet av vadå som är brukligt och vad som är rätt eller ej från förskolans håll.
Vill ts vara riktigt säker på hur hon ska bära sig åt ring kommunen och fråga samt ansvarig pedagog eller rektor på förskolan.
Ganska säker på att dom allra flesta förskolor hade tyckt att det barn idiotiskt att behöva hämtar o lämna två ggr för ett möte som är planerat under arbetstid.
Vad har du med det att göra? Allvarligt. Vem jag är osv ger inte mer tyngt till åsikter. DU vil värdera åsikterna efter givna attribut men det är otroligt osakligt. Du måste kunna ta ställning till det jag säger utan att kräva en massa osaklig information.
Allvarligt talat måste du börja rannsaka dig själv. Det hjälper inte att bli förbannad, du utnyttjar systemet i alla fall. Det är den bistra sanningen. Det är ok om EN person utnyttjar systemet men tror du att det är hållbart om många eller alla gör det?
Du tycker, på fullt allvar, att alla ska kunna utnyttja statlig- och kommunal service helt fritt och så som de själva behagar? Alla som inte tycker det kan "
dra ner dom i den mörka grotta du sitter i" Allvarligt?
Jag hoppas att du bara har ett mycket trångt synsätt där dina argument, din situation rättfärdigara att du gör precis som du själv behagar men alla andra ska se till att inte skatterna höjs till 120%.