Syskonförsök IVF 2019
Hej,
Vi försöker också med syskon. Gjort 3 frysförsök.
Historia när vi fick vår son. Fick MA på andra insättningen , tredje insättningen fick vi sätta in 2 embryo som relaterade till vår son.
Under tiden nov 18 till maj 19 har vi satt in 3 embryo total då jag har velat dra på det då det är så otroligt påfrestande att få minus eller att mensen kommer.
Vi har tecknat avtal om 3pack försök och jag känner lite att jag har ursäkter till att börja även om jag vet att jag måste för att lyckas. Men jag är så rädd att vi skall vara här om 1 år och bara ha misslyckande, hur kommer jag att må då...iof denna gång hade jag bra ursäkter, hade haft svårt att ta sprutor av flera anledningar. Men i slutet av sep så måste vi försöka oss på det igen. Ibland känner jag att jag är rätt nöjd med min son och inte vill ha ett barn till, men vet inte om jag verkligen känner så eller om det är en försvarsmekanism från min sida. Ibland önskar jag att jag var dem som endast vill ha ett barn . Ibland tänker jag att vår son kanske var mirakel, att jag egentligen inte kan bära ett barn. Är så tacksam varje dag att vi fick ett barn...men det är så otroligt jobbigt o tuft med ivf. O alla känslor som jag hade för näsyan 4 år sedan kommer tillbaka. Däremot känner jag att det är lite lättare denna gång pga vi redan har ett barn. Men samtidigt är jag så rädd för hur jag kommer att må om alla 3 försöken misslyckas.
Sorry om jag inte gav dig tips på vad du kan göra för att förbättra dina chanser. Tror nog inte man kan göra så mkt. Men förstod att du skapade tråden för att få ur dig en del du går runt o bär på?