• Lee***

Syskonförsök IVF 2019

Lady1986 skrev 2019-11-04 20:28:45 följande:

Jag mår väl sådär om jag ska vara ärlig. Jag vill verkligen ha ett till barn :( Vi har pratat om att vi ska sörja detta först nu och sen fira jul i lugn och ro och så. Sen höra av oss till en annan privat klinik i Falun och höra vad de har att erbjuda. Jag vill känna att vi har gjort allt innan vi ger upp liksom, så vi inte ångrar oss sen när det är försent. Vi kommer inte att gå tillbaka till den klinik vi har idag iaf, det är vi helt överrens om.

Jag har tagit gonal-f och nu sist menopur för att se, som du skriver, om vi skulle få bättre kvalité. För många funkar det, men inte för oss tyvärr. Hoppas det kommer att ge bra resultat för er! :)

Då sätter ni också igång igen i jan. Vi har ju 2 gånger kvar o 4 strå spermier i frysen. Så jag känner att vi testar dessa två gångerna som vi har kvar, kan även tänka mig en ytterligare gång ifall vi har spermier kvar. Gick åt 2 strån förra behandlingen.

För vi känner precis som ni att då har vi iaf försökt så vi inte ångrar oss om 5 år
  • Lee***
    Jangeles skrev 2020-01-02 17:14:52 följande:

Tack<3..

Lyckan varade inte så länge.. man såg en tom hinnsäck vid vul, en rejäl blödning samma dag på kvällen.. får vänta några dagar och göra nytt vul

Beklagar:(
  • Lee***

Lady1986, hur är allt med dig? Hur går ni tänkt gå vidare.

Vi försöker med vårt andra försök denna månad ändrat till menpur.

• Lee***
    Lady1986 skrev 2020-01-04 09:17:18 följande:

Jodå, det är helt ok :) Vi har inte bestämt oss om vi ska gå vidare. Är inte så pepp på att må så där dåligt igen :( Men OM vi ska gå vidare så byter vi nog klinik till Falun. Det har ett garantipris där. 66000 men pengarna tillbaka om det inte blir graviditet. Men jag är osäker på om man får teckna garantipriset vid syskonförsök. Annars kostar det 33000 och 25% tillbaka om det inte blir någon embryoåterföring. Hos vår gamla klinik får man 50% tillbaka om det inte blir någon embryoåterföring. Så det är svårt... vi har redan slängt mycket pengar i sjön liksom :(

Hur mår du? Hoppas det går vägen för er denna gång!!

Jag mår rätt bra. Har fått landa i allt. Även tänkt mkt att vår son säkert kommer bli ensambarn och ser många fördelar i det. Eller om det bara är en försöksmekanism. Väldigt tacksam för det jag har då jag både har kompisar som är barnlösa frivilligt och singlar som inte är frivilligt och kompisar som är barnlösa ofrivilligt och nästan gett upp helt.

Vi har 2 försök till av vårt 3 pack men känns som jag redan nu inte tror på det men samtidigt ser jag fram emot att påbörja denna omgång med menpur som tydligen har hjälpt väldigt många.

Förstår att där om att man inte vill må dåligt igen. Går inte en dag utan att jag tänker på ivf. När vår son föddes då njöt jag bara och kunde tänka och planera och tänkte inte så mkt på ivf. Ser nästan framemot när det är dags att avsluta vår resa och bara kunna blicka framåt men samtidigt en väldigt rädsla hur jag kommer att må...

Hoppas det går bra för dig och att du når bra oavsett vilken väg ni går
  • Lee***

Skulle påbörja behandlingen denna månaden. Men känner mig inte 100 plus att jag har börjat med en pencilin kur i går kväll mot urininfektion. Växlande väldigt mkt ifall jag skall börja i morgon eller inte. Men har nog bestämt mig helt för att skjuta på det till nästa månad. Plus att jag är inte redo för en behandling , en behandling är jag redo för men orkar inte med ett misslyckande till..

Hur går det för er alla ?

• Lee***
    Lady1986 skrev 2020-01-28 22:14:00 följande:

Hur går det för dig? Väntar du till nästa månad?

Ja , vi väntade. Känner nästan att jag vill vänta en månad till. Men kan inte ,är snart 39 år så jag har åldern emot mig. Men jag kör denna månad om ingen i familjen blir sjuk, är rädd att bli sjuk just pga av denna period när många är sjuka, så jag kanske borde skjuta på den, men samtidigt vill jag bara få dessa 2 försöken bakom mig oavsett resultat så att jag kan blicka framåt och inte lägga så mkt tankar på ivf...

Hur går det själv?

Skall du välja kliniken i Falun ,eller du kanske redan har gjort det?
  • Lee***

Jag hoppas att vi alla snart skall lyckas.

Jag börjar med sprutor på söndag eller måndag, första gången med menupor...

• Lee***

Idag hade jag äggplock, fick ut 10 ägg. I morgon får jag information om mognad och befruktning. Insättning på lördag 2st sedan blir det en hemskt lång väntan.

Hur går det för dig?

• Lee***

Fick idag veta att inga embroy kunde frysas. 5 insättningen , 3 frysförsök o 2 färskförsök där de 2 sista sattes in 2 st, alltså 7 embroy.

Har inte så stora förhoppning att dessa tar sig heller , satte in i lördags, 2 dagars...

• Lee***
    Lady1986 skrev 2020-03-05 13:08:09 följande:

Åh vad tråkigt! Säger de något om orsaken till att inget kunde frysas? Känns lite lika vår historik. Jag håller mina tummar stenhårt för det ni satte in!!

De delade sig inte som de vill att embroy skall göras inför frys.

Vi har ett försök kvar av 3 , blir sista. Men känns så lönlöst att fortsätta, om vi inte hade betalt så hade jag inte fortsatt tror jag....

Ni bet ff inte vad ni skall göra?
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019