Inskolning var katastrof!!!!
Inte okej. Jag avbröt inskolningen med min som av liknande anledning. Förutom att där sket all personal i oss och sonen när vi kom första dagen. Dom sa inte ens hej. Dom var dessutom lika kalla och otrevliga mot dom redan existerande barnen. Och när sambon var där med sonen så lämnade alla pedagoger honom ensam med 15 småbarn och försvann i 40 minuter utan ett ord. Så min sambo fick själv ta hand om vårt barn samt 13 småbarn till i nästan en timme. Dom
hade nästan inga leksaker inget att rita på inga pennor inga kritor. Helt tomma vita väggar. Mådde såå dåligt så jag skrev ett långt argt upprört mail till rektorn om detta. Det var ju sjukt. Skrev exakt allt som hänt. Hur nonchalant och kallt det var. Ingen värme ingen omtanke ingenting. Som en mardröm. Rektorn tackade för mitt mail och sa att dom
haft problem med den avd länge men att det var mitt mail som fick henne att inse att nu var det fan nog. Vi fick behålla platsen och skjuta upp inskolningen en månad och hon lät nästan all personal där gå och anställde nya och det blev riktigt bra efter det. Vi kunde fortsätta inskolningen 1,5 mån senare och då kändes det mycket bättre. Så skriv upp ALLT du känner oro över och var ärlig med rektorn att detta inte är okej. Ta även upp att barn glöms kvar ute ensamma samt att hon är kall och ointresserad av er.