• Thaiiny87

Inskolning var katastrof!!!!

Hej

Hade inskolning med min 2 åring son förra veckan och nu är det andra veckan. Innan inskolningen så bad jag rektorn om ett samtal med mig och pappan, då min son är extrem förtidig född i V 24 och hade ?needs? så som att han va lite sent med språket och samt maten osv.. annars är han som vilken 2 åring som helst. Glad busig nyfiken!

Nu till saken... rektorn satt ansvar på en pedagog som precis hade börja jobba där i 2 veckor. Hon hade ansvar för 3 barn plus min son då. Första veckan var jag där turades om med pappan.Redan då märkte vi att pedagogen inte lägger så mycket tid med min son, fick den känslan att hon skiter totalt i honom. Ee det är första veckan tänker jag.. andra veckan så ska jag gå lite bort 1 timma och pedagogen ska få spendera tid med min son. Nej hände inte heller... varje morgon jag kommer in med min son så kommer inte hon och säger hej eller tar imot honom ingenting.. utan det va jag som fick gå fram till henne.

I tisdags hände det som fick mig att tänka nu är det droppen... min son va ledsen för att han inte fick en sån gå vagn för att leka på gården han viftade med händerna för att bli tröstad.. pedagogen sket totalt i min son och vände blicken trots att jag stod en liten bit bort och såg hela händelsen... dessutom när vi skulle gå in och byta blöja inför maten så glömde hon en flicka ute på gården ensam.. jag va tvungen att säga till pedagogen. Du har glömt en flicka där ute på gården hennes svar var ojdå!!

Fick ont i magen tänk om det hade varit min son.

Jag själv har jobbat som förskola lärare tidigare och vet att så här ska det inte gå till!!!??!!

Har även avslutat min sons inskolning litar noll på denne pedagog som ska ta hand om min son!!

Va tycker ni att jag ska göra !!!?? Hjälp

• Svar på tråden Inskolning var katastrof!!!!
  • viseversa

Inte okej. Jag avbröt inskolningen med min som av liknande anledning. Förutom att där sket all personal i oss och sonen när vi kom första dagen. Dom sa inte ens hej. Dom var dessutom lika kalla och otrevliga mot dom redan existerande barnen. Och när sambon var där med sonen så lämnade alla pedagoger honom ensam med 15 småbarn och försvann i 40 minuter utan ett ord. Så min sambo fick själv ta hand om vårt barn samt 13 småbarn till i nästan en timme. Dom
    hade nästan inga leksaker inget att rita på inga pennor inga kritor. Helt tomma vita väggar. Mådde såå dåligt så jag skrev ett långt argt upprört mail till rektorn om detta. Det var ju sjukt. Skrev exakt allt som hänt. Hur nonchalant och kallt det var. Ingen värme ingen omtanke ingenting. Som en mardröm. Rektorn tackade för mitt mail och sa att dom
    haft problem med den avd länge men att det var mitt mail som fick henne att inse att nu var det fan nog. Vi fick behålla platsen och skjuta upp inskolningen en månad och hon lät nästan all personal där gå och anställde nya och det blev riktigt bra efter det. Vi kunde fortsätta inskolningen 1,5 mån senare och då kändes det mycket bättre. Så skriv upp ALLT du känner oro över och var ärlig med rektorn att detta inte är okej. Ta även upp att barn glöms kvar ute ensamma samt att hon är kall och ointresserad av er.

• Thaiiny87

Hej

Har skrivit en lång frustrerad / arg brev till rektorn

Väntar på hennes svar.

samma här flera gånger har jag eller pappa fick trösta och stoppa barn som drog ett annat barn i håret... och ett annat barn som satt ner och grinade hela tiden.

samma pedagog var ansvar för de barnen som hade ansvar för min son.

Värst av allt glömde hon en flicka ensam ute på gården medans alla andra hade gått in!!! Fick ont i magen

Svar på tråden Inskolning var katastrof!!!!