Inskolning var katastrof!!!!
Hej
Hade inskolning med min 2 åring son förra veckan och nu är det andra veckan. Innan inskolningen så bad jag rektorn om ett samtal med mig och pappan, då min son är extrem förtidig född i V 24 och hade ?needs? så som att han va lite sent med språket och samt maten osv.. annars är han som vilken 2 åring som helst. Glad busig nyfiken!
Nu till saken... rektorn satt ansvar på en pedagog som precis hade börja jobba där i 2 veckor. Hon hade ansvar för 3 barn plus min son då. Första veckan var jag där turades om med pappan.Redan då märkte vi att pedagogen inte lägger så mycket tid med min son, fick den känslan att hon skiter totalt i honom. Ee det är första veckan tänker jag.. andra veckan så ska jag gå lite bort 1 timma och pedagogen ska få spendera tid med min son. Nej hände inte heller... varje morgon jag kommer in med min son så kommer inte hon och säger hej eller tar imot honom ingenting.. utan det va jag som fick gå fram till henne.
I tisdags hände det som fick mig att tänka nu är det droppen... min son va ledsen för att han inte fick en sån gå vagn för att leka på gården han viftade med händerna för att bli tröstad.. pedagogen sket totalt i min son och vände blicken trots att jag stod en liten bit bort och såg hela händelsen... dessutom när vi skulle gå in och byta blöja inför maten så glömde hon en flicka ute på gården ensam.. jag va tvungen att säga till pedagogen. Du har glömt en flicka där ute på gården hennes svar var ojdå!!
Fick ont i magen tänk om det hade varit min son.
Jag själv har jobbat som förskola lärare tidigare och vet att så här ska det inte gå till!!!??!!
Har även avslutat min sons inskolning litar noll på denne pedagog som ska ta hand om min son!!
Va tycker ni att jag ska göra !!!?? Hjälp