Låg AMH värde
Hej! Jag ska läsa igenom hela tråden när jag orkar psykiskt, men just nu så vågar jag inte. Knäppt kanske. Men just nu måste jag landa lite. I fredags fick jag beskedet att min amh-värde är 0.2. Jag har alltid vetat att nått är fel på mig. Jag har haft oregelbunden mens hela livet, i omgångar har jag också haft blödningar som hållt sig i i flera veckor i streck. När jag åt p-piller slutade i princip blödningarna. Nu har jag varit utan p-piller i ganska många år. Jag är 34 år nu, 35 nästa år. Min sambo och jag har försökt skaffa barn i drygt ett år. Jag fick Provera utskrivet i höstas då jag blödde ihållande. Jag hade en tjock slemhinna som inte pallade med sin egen vikt, varför jag blödde hela tiden enligt gynekologen. Östrogendominans sa hon. Körde Provera några månader, fick en slags regelbundenhet i mensen på grund av den. Fick positiva ägglossningstest och hoppades innerligt. Men så slutade jag med Proveran för att "se vad händer". Blödningarna blev inte regelbundna, positiva ägglossningstest kunde utebli och även om jag fick positiva ägglossningstest så kom inte mens. Men inte heller någon graviditet. Under sommaren nu har det varit en del blödningar och väldigt oregelbundet. Jag har aldrig varit gravid men som så många andra här, är det min högsta önskan. Så i helgen har jag mest gråtit. Jag var på Ica och när tjejer i min ålder går bredvid tänker jag bara på äggreserver. Jag ska försöka landa i detta nu och tänkte hänga med i den här gruppen. Gynekologen tog några fler tester i fredags, för att kolla östrogen och progesteron tror jag. Han tittade också med vul och sa att han inte kunde se så många äggblåsor, kanske en på varje sida. Mitt amh mättes på dag 3 med blödning. Men jag hade då bara varit blödningsfri i fyra dagar. Jag hade alltså mens 26/8-1/9. Därefter fick jag ny blödning 7/9-11/9. Den 9/9 togs amh provet. Kan amh-provet ändå vara rättvisande? Någon som vet? Jag är rädd för att det egentligen är ännu sämre men hade hoppats på att jag åtminstone kunde få testa ivf med egna ägg. Det blev en lång text att läsa, ville skriva av mig lite och vill gärna prata med andra i liknande situation. Hoppas på det bästa för alla som kämpar!