Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Ta med mindre barn till sjukhuset för ett sista ”hejdå”?

Anonym (Kluven) skrev 2019-08-21 21:03:01 följande:

Pratade precis med min sambo som är där och han är precis som vanligt! Han vill åka hem och förstår inte alla varför han ska behöva vara kvar.

Han behöver amputera ena benet pga blodförgiftning, så vet inte riktigt vilken avdelning det kan vara.. Men han vägrar ju såklart och därför har han bara ett par dagar kvar enligt doktorn.

Låter lite som att doktorn inte helt vet vad han pratar om.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Kluven) skrev 2019-08-22 10:56:34 följande:

Kanske en blandning? Ifall han amputerar har han kanske 5 år kvar att leva, men låter han bli så är livet borta väldigt snart.

Han hade behövt göra amputeringen idag.

Väldigt snart är inte synonymt med några dagar och det ska en läkare veta! Vem är det som har sagt några dagar? Läkaren (nyutexade?), nyutexade ssk eller usk?
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-22 13:43:49 följande:

Haha men ge dig! Ska du bli arg på vad någon vårdpersonal eventuellt sagt? Förmodligen har en läkare pratat med mannens morfar, som i sin tur pratat med mannen, som i sin tur pratat med TS, som i sin tur skriver här. Du tror inte att de exakta orden kan ha förvrängs något på vägen?

TS jag rekommenderar dig att inte svara denna användare. Det finns en person här på Familjeliv som utger sig för att vara sjuksköterska och som går in i varenda tråd med någon som helst koppling till vården bara för att ifrågasätta och förstöra tråden. Jag tror att signaturen ovan denna person så svarar du finns det risk att hen bara börjar tjafsa om annat istället.

För att svara på din fråga så tycker jag att du kan ta med barnen och hälsa på morfar. Om han är pigg så ta med lite fika och något att sysselsätta barnen med, typ kritor. Då har barnen något att distraherad med om de skulle tycka att det var läskigt med sjukhusmiljön.

Utifrån det ta har berättat så är läkarens ord helt felaktiga.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-22 16:25:34 följande:

Det är inte läkarens ord vi läser här, det är TS ord.

Som läkaren har sagt.
Svar på tråden Ta med mindre barn till sjukhuset för ett sista ”hejdå”?