Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug

nnnnnnnn skrev 2019-08-19 19:15:41 följande:
    Kanske motivera dej genom att ta pengarna som det kostar och lägga i en glasburk?
    Säg att 6 starköl kostar 60- 100 kr, så varje dag du inte dricker så kan du lägga den summan i kontanter i en glasburk.
    Viktigt att det är glas så du kan se hur det ökar varje dag!

Så kan du använda pengarna till något roligare än att dricka ett par liter vätska varje dag.

Kämpa på!

Bra jobbat hittills!
    Mycket bra råd.

Bra jobbat

Kämpa på.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-08-20 23:52:16 följande:

Den första tiden är svårast.
    Har du verkligen bestämt dig? Är du redo för att sluta helt? Bra!
    Kontakta din vårdcentral, boka tid hos kuratorn. Prata om detta! Du behöver stöd. Googla runt, se vart du kan gå på AA möten nära dig. Gå dit, prata med dom!
    Har du pratat med din partner om att du vill ha en förändring? Den kommer ni behöva göra tillsammans.
    Till en början handlar det om att bryta vanor. När brukar du bli sugen? På väg hem från jobbet? Då är det dags att komma på en aktivitet. Gör något annat efter jobbet som gör att du inte hinner tänka på supandet. Som en annan skrev är träning bra.
    Och vad gör dig lycklig? Vad tycker du om att göra? Vad njuter du av lite extra mycket?
    Gör just det när det känns extra svårt!

Jag kom ur ett missbruk med morfin tabletter, så ja det går. Och man blir faktiskt lycklig :)

+1
Svar på tråden Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug