Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Måste jag skaffa barn??

Solveig 88 skrev 2019-08-15 22:41:08 följande:

Hej,

Jag är en kvinna på 31 år som aldrig velat ha barn, vilket gör mig ledsen. Jag önskar att jag kände den där känslan som kvinnor verkar känna, en längtan efter barn. Jag känner nästan tvärtom, och tycker också att det är jobbigt att umgås med barn. Vilket också får mig att känna mig som en hemsk människa.. alla säger till mig att det är meningen med livet, att jag går miste om det viktigaste och att jag kommer känna mig oerhört ensam när jag blir gammal... Vad ska jag göra, hur ska jag tänka..? Tacksam för svar.

Självklart inte. Jag har flera, av eget val, barnfria väninnor. Det där med ensamhet är skitsnack. Många gånger så har de barnfria ett bra nätverk. Troligen ett bättre än de som faller tillbaka på sina barn. Mamma, som då är en bra bit över 80, har också några barnfria väninnor och de har en nära vänkrets som de firar jul och andra högtider med. En av dessa sitter på ett hem numera och har ofta besök, vännerna bor ju nära och är lediga på dagarna, till skillnad från de som endast har barn som hälsar på.
Svar på tråden Måste jag skaffa barn??