Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Måste jag skaffa barn??

Det är klart du inte måste. Man "måste" ingenting.

Men du verkar inte 100% säker eftersom du är ledsen över att du inte vill om jag förstår dig rätt?

Då är det kanske inte helt skrivet i sten?

Det som är jobbigt är ju att man som kvinna har en tidsfaktor som man behöver förhålla sig till. Jag skulle önska att den inte fanns där, så att beslutet verkligen kunde få mogna i sin egen takt. Men det finns faktiskt biologiska funktioner som avtar med stigande ålder. Sen kan man ha tur och bli gravid spontant vid 43 men statistiken är inte sådan.

Du gillar inte riktigt att vistas kring barn heller. Gäller det alla åldrar? Eller finns det någon ålder som du uppskattar?

Jag tex älskar bebisar (även om första tiden med små barn sjukt krävande och har varit tuff med båda barnen) och sen tycker jag att det blir riktigt roligt igen från 3-4 år. Däremellan är det mest bara passning passning passning så att de inte ramlar/snubblar/klättrar och har ihjäl sig och frustration för att de inte har språket. Men det är skönt att känna sig själv så pass att man vet om det, och det är ju en övergående fas i livet.

Men om du tänker 15-20 år framåt. Hur ser du ditt liv? Finns det saker du vill göra som blir svåra att klara av med barn? Hur skulle det kännas om du står där om 20 år och inte har barn.

Har du någon partner? Hur känner han/hon?

Svar på tråden Måste jag skaffa barn??