Inlägg från: Mackan87 |Visa alla inlägg
  • Mackan87

Måste jag skaffa barn??

Självklart ska du inte skaffa barn om du inte själv vill det! Samtidigt så tolkar jag dig lite som att du faktiskt inte vet om du vill eller ej? Du kanske är lite som jag var innan jag fick barn. Jag tyckte inte alls om barn innan och visste inte hur jag skulle bete mig runt dem osv. Jag gillade inte heller tanken på att bara vara mamma. Gud va tråkigt!!

Men så bestämde jag mig för att ändå skaffa barn med min man. Och under hela graviditeten var jag livrädd för att jag inte skulle tycka om barnet, ve och fasa! Men så blev det inte alls.. Jag fullkomligt avgudar min lilla kille och ångrar inte en sekund att jag valde att skaffa honom! Han är verkligen det bästa jag har. MEN! Jag avskyr just klyschan "barn är meningen med livet". Jag insåg nämligen att detta med att bara gå henma och sköta just barn och hem inte alls var min grej. Jag måste få ut mer av livet! Så jag började jobba igen tidigt helt enkelt. Tidigare än planerat. Jag har känt av omgivningens kritik till detta men jag är en självständig och målinriktad kvinna som vill uppleva saker i livet, inte bara stå vid en spis eller torka snor hela dagarna. Mitt barn kommer såklart alltid i första hand men det finns ju mer i livet. Jag är också viktig.

Bara lite input som kanske kan ge en annan syn på saken :)

Svar på tråden Måste jag skaffa barn??