• Anonym (Confused)

Börja röka?! Hjälp!

Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

• Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 00:59:02 följande:
    Ja, det är vi fyra som pluggat ihop nu i drygt fyra år. Vi har sjukt roligt tillsammans.

Bra att du håller på oss 😉 Bortamatch betyder ofta några timmar i buss, men kortare resa denna gång. Min kompis ?Sara? är skadad så det betyder att jag troligen får smygröka på egen hand 😂😂 Men förhoppningsvis hänger hon med oss och kollar på matchen.

Är dina pluggkompisar också idrottstjejer?

Hoppas "Sara" hänger på, måste ju vara roligare att smyga ut tillsammans, haha! Brukar ni röka både före och efter match?

• Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 01:02:04 följande:

Är dina pluggkompisar också idrottstjejer?

Hoppas "Sara" hänger på, måste ju vara roligare att smyga ut tillsammans, haha! Brukar ni röka både före och efter match?

En av tjejerna spelar fotboll på väldigt låg nivå, en annan har tävlingsspelat i golf utan att vara särskilt framgångsrik. Nu spelar hon lite klubbtävlingar och lokala tävlingar. Alla fyra håller igång på gym, ibland tränar vi tillsammans.

Ja, när vi kommer fram till där vi ska spela smyger vi alltid iväg och röker 🙈 och efter matchen innan vi sätter oss i bussen är det självklart med en cigg. Eller två? 😂
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 01:11:35 följande:
    En av tjejerna spelar fotboll på väldigt låg nivå, en annan har tävlingsspelat i golf utan att vara särskilt framgångsrik. Nu spelar hon lite klubbtävlingar och lokala tävlingar. Alla fyra håller igång på gym, ibland tränar vi tillsammans.

Ja, när vi kommer fram till där vi ska spela smyger vi alltid iväg och röker 🙈 och efter matchen innan vi sätter oss i bussen är det självklart med en cigg. Eller två? 😂

Verkar vara ett skönt gäng, hade varit kul att råka springa på er! Å andra sidan skulle jag ju inte veta att det var ni. 😂

Kan tycka att ciggen du tar före match är viktigast. Jag menar, du måste ju lukta rök för att avskräcka motståndarna lite extra! 😂 😂 😂

Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 01:14:24 följande:

Verkar vara ett skönt gäng, hade varit kul att råka springa på er! Å andra sidan skulle jag ju inte veta att det var ni. 😂

Kan tycka att ciggen du tar före match är viktigast. Jag menar, du måste ju lukta rök för att avskräcka motståndarna lite extra! 😂 😂 😂

Ja, vi är ett skönt gäng som har kul tillsammans.

Eller hur!!?? Men det luktar nog mer svett och liniment 😂😂😂 Det är bara mamma som inbillar sig att jag alltid luktar rök. Visst, jag fattar att det sätter sig i kläder på vintern och lite i håret (har långt hår), men eftersom jag bara röker utomhus är det överdrivet och dessutom tar jag alltid ett tuggummi när jag rökt. 
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 01:28:16 följande:
    Ja, vi är ett skönt gäng som har kul tillsammans.

Eller hur!!?? Men det luktar nog mer svett och liniment 😂😂😂 Det är bara mamma som inbillar sig att jag alltid luktar rök. Visst, jag fattar att det sätter sig i kläder på vintern och lite i håret (har långt hår), men eftersom jag bara röker utomhus är det överdrivet och dessutom tar jag alltid ett tuggummi när jag rökt. 

Tänkte mest på att din tränare hade skämtat om det, du berättade om det förut.

Personligen skulle jag nästan garanterat inte ha några problem med din röklukt, så stark kan den knappast vara och dessutom håller du dig ju fräsch så det är ju inte "gammal" rök vi snackar om. Kanske skulle kommentera det, men bara för att jävlas lite. 😂

Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 01:31:41 följande:

Tänkte mest på att din tränare hade skämtat om det, du berättade om det förut.

Personligen skulle jag nästan garanterat inte ha några problem med din röklukt, så stark kan den knappast vara och dessutom håller du dig ju fräsch så det är ju inte "gammal" rök vi snackar om. Kanske skulle kommentera det, men bara för att jävlas lite. 😂

Skrev ett långt svar som försvann? 😡 Orkar inte skriva om det nu. Återkommer om vad jag skrev, bl.a. om att idrotten räddat ?Sara? och det minsta problemet är att hon röker (hon har rökt sen hon var 12-13 år). 

Nu är jag ute på balkongen och tar min nattcigg. Den är viktig för mig, men inte den viktigaste. Sen ska jag sova, klockan står på 09:09, men ofta vaknar jag tidigare. Då blir det en morgoncigg innan jag somnar om en stund. 

På återhörande någon dag, kanske redan imorgon.

• Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 02:00:18 följande:

Skrev ett långt svar som försvann? 😡 Orkar inte skriva om det nu. Återkommer om vad jag skrev, bl.a. om att idrotten räddat ?Sara? och det minsta problemet är att hon röker (hon har rökt sen hon var 12-13 år). 

Nu är jag ute på balkongen och tar min nattcigg. Den är viktig för mig, men inte den viktigaste. Sen ska jag sova, klockan står på 09:09, men ofta vaknar jag tidigare. Då blir det en morgoncigg innan jag somnar om en stund. 

På återhörande någon dag, kanske redan imorgon.

God natt! Ser fram emot nästa ordväxling med dig!
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 02:01:44 följande:
    God natt! Ser fram emot nästa ordväxling med dig!
    Krupit ner i sängen nu och kom att tänka på en sak. Jag lägger ca 1600-1700 kr i månaden på cigg och snus. Har du någon onödig last eller något annat du lägger pengar på i onödan?
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 02:26:48 följande:
    Krupit ner i sängen nu och kom att tänka på en sak. Jag lägger ca 1600-1700 kr i månaden på cigg och snus. Har du någon onödig last eller något annat du lägger pengar på i onödan?
    Har funderat på det och jag tror faktiskt inte att jag har det. Klart att jag köper en del onödigt men inte på ett så regelbundet sätt.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-04-06 00:59:02 följande:
    Ja, det är vi fyra som pluggat ihop nu i drygt fyra år. Vi har sjukt roligt tillsammans.

Bra att du håller på oss 😉 Bortamatch betyder ofta några timmar i buss, men kortare resa denna gång. Min kompis ?Sara? är skadad så det betyder att jag troligen får smygröka på egen hand 😂😂 Men förhoppningsvis hänger hon med oss och kollar på matchen.
    Hur gick matchen?
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!