Inlägg från: Anonym (Ggjm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ggjm)

Pappa med diagnos

Jag har också adhd och dessutom ptsd efter barndomstrauman. Jag undrar hur din egen uppväxt var?

Du ska veta att jag känner igen mig väldigt mycket i dig, jag har också två barn. Arbetar du? Jag har i perioder inte klarat både familj och arbete och har då blivit sjukskriven. Min oro brukar bli bättre om jag får vila ut, men det är ju svårt med så små barn. Tror ändå du behöver det, adhd-hjärnor fungerar ofta konstigt med sömnbrist och stress. Saker kan kännas helt annorlunda om man bara får en chans att återhämta sig lite. Medicinerar du? Jag har fått sluta med mediciner tyvärr ockdå, då min ptsd förvärras av alla Adhd-mediciner.

Sedan tycker jag psykiatrin måste hjälpa dig på något sätt. Jag vet hur svårt det är, jag köade själv till psykolog i 6 års tid (!) men du borde bli prioriterad om du berättar att du har småbarn och hur du känner.

Jag hoppas det löser sig för dig. Det är normalt att oroa sig för de saker du nämner när man inser hur sårbara ens barn är och man vill skydda dem från allt. Det är din troliga depression som gör att allt känns så stort och svårt.

Svar på tråden Pappa med diagnos