Campinglivet
Däremot verkar den bomullsomlindande generationen, med föräldrar som fångar upp barnen så fort de möter den minsta motgång, ha problem, med tanke på de senaste siffrorna om dåligt mående hos de som är mellan 25 och 30
När jag har varit ute och vandrat i nationalparker i USA har jag inte märkt av detta. Till viss del kritiseras till och med nationalparkerna för att vara ett nöje för den vita medelklassen och att fattiga inte tar del av parkerna i stor utsträckning. Kanske det är annorlunda i Sverige.
Det kanske är stor skillnad på de som kampar på ett ställe under semestern och de som bara har sitt tält som "base camp" och sedan är ute och vandrar på dagarna?
det fixar sig...en granntjej är död pga sådana tankekretsar!
förlåt men det är din generation som lärt den nya genarationen att förstöra jorden
missbruka jordens resurser göra maten vi ätyer idag näringsfattigt social isolation m.m.
Den generation på 25-30 år som du pratar om har inte med bomull att göra utan det har utvecklats nya sätt och nya verktyg att upptäcka problem som alltid funnits . varför är du så arg?
Man kan tälta hemma också :)
barn skiter fullständigt om det är hemma på gården eller naturen de vill ju ha som du beskriver närhet myskänsla m.m.
Jag det är kul att tälta i det fria men nu pratar jag om camping på camping:)hehe jag är inte ett dugg avundsjuk :)
det handlar inte om våra släktingar som campar det handlar om campingfolket generellt :)
släktingar var ett exempel på det
Pasta i stora mängder är skadligt för hälsan :)ok vad bra. jag förstår att du tänker så om mig. Var inte meningen att riva upp gamla sår hos er. förlåt
många människor går med skygglappar tyvärr
nädå jag har sett och hört från många olika
där klämmer det sig för dig
läs på om det socio ekonomiska tillstålndet på den tiden
Jag VET att jag har rätt! Och jag VET att DU har fel
Jag och min fru har tillbringat våren och sommaren på en camping vid havet utanför Stockholm. Säsongsplatsen kostar ca 25 tkr. Vagnen betalade vi 200 tkr för. Div tillbehör 10 tkr. Billigt? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Vi har campinggrannar som är allt annat än utsatta. En har en ny husbil för runt 2 milj kr. De har en ny Volvo hybrid. En annan är en tysk man som drivit ett åkeri. Hans elcykel kostar 4500 Euro. Vi själva tjänar ca 55 tkr/mån vardera. Vi campar för vi gillar det livet. Vi gör avbrott ibland och tar vår båt ut till nån skärgårdsö där vi bor bekvämt i båten. Inte vet jag om vi är särskilt utsatta.
Men snälla du, det var förvisso depression i Sverige då, men det innebar inte att alla var drabbade, det var de som arbetade inom industrin som drabbades hårdast. De som ägde mark och klarade sig undan lindrigare.
Han växte upp på den största gården i Älmhult.
Alla var inte fattiga under 30-talet (depressionen), många fick det svårt, men absolut långt ifrån alla.
Ja, jag protesterar när folk skriver rena faktafel och slänger ut nedlåtande kommentarer.
Hett tips, läs på själv. Självklart påverkade depressionen alla på ett eller annat sätt, men inte lika mycket. Det var de fattigaste, de som var beroende av att ha arbete inom industri och gruvan som blev riktigt fattiga. De som hade egen gård hade det tuffare än innan, men klarade sig absolut bättre.
Och än en gång, jag har också varit på campingar, utan att campa, eftersom det finns en stor camping i närheten av vårt sommarhus. Det är helt olika bilder vi har.