Anonym (åh) skrev 2019-09-14 00:31:01 följande:
Att chansa? Är det inte bättre att polisanmäla?
Menar du att hon inte ska försöka hämta sina barn?
Bara polis-anmäla och finna sig i att hon inte får vara med sina barn på 4 månader?
Ja, jag kan inte såna här processer och kanske är det den bästa vägen? Om TS blir rädd för hotet och det gör att hon inte vågar hämta sina barn så är det rätt som du säger, men då är det också något som ska fram till ytan såklart. Det ska registreras någonstans att TS är rädd pga hotet.
Jag utgår från mig själv, jag hade hämtat mina barn. Jag hade inte låtit det gå 4 månader, men jag antar att TS är i en ganska sårbar sits, nykter alkoholist med ett återfall under sommaren... Kanske en känslig och sårbar person från början, kanske därför TS är nykter alkoholist...
Därför jag försökt ingjuta lite "tro på dig själv" i TS. Hon
är stark som äter antabus och kör på med alla prover som visar att hon är nykter. Det är viktigt och j-igt starkt.
Men TS om du på riktigt känner dig rädd av hotet din f.d. kommer med så följ rådet ovan och hämta inte barnen, polisanmäl det bara. Bifoga din inspelning, så ring ändå på nytt och säg att du kommer hämta dem.
Och var tydlig i polisanmälan med att du inte vågar hämta dina barn trots att det är allt du vill.