Inlägg från: Anonym (Nojjig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nojjig)

4 mån ointresserad av människor och ögonkontakt

Undrar om ts finns kvar och hur det gått så jag är i samma sits med min 3månaders?

• Anonym (Nojjig)

Hej igen! Sorry för sent svar. Här vet jag inte riktigt hur jag ska tänka..min son är nu 8 månadet och ibland har vi fin kontakt, ibland undviker han. Oftast ger han kontakt men ganska kortvarig. Han ler till svar men jollrar väldigt sparsamt. Jollrar oroar mig samt att han är så flyktig i kontakten. Han verkar föredra att ha kontakt på lite avstånd, då lyssnar han nästan alltid till sitt namn och kan ha kvar ögonkontakten en ganska bra stund, på närmre håll är han mer kortvarig och det är oftast på nära håll han också undviker kontakt ibland. Blir tydligt vid matsituationer då man stan alltid måste kalla på honom/tjoa/tjimma/stora för att han ska titta på en när man ska mata. Tittat oftast på fingret när man pekar, ibland tittar han dit man pekar. Sträcker upp armarna när man kommer för att lyfta upp honom vilket jag ändå ser som ett gott tecken. Är ganska intresserad av människor, iaf till en början. Blir sjukt nojig över åttamånaderskontrollen då de ska vara intresserade av en pratstund med föräldern och svara med joller..det kan jag inte påstå att han alltid är och svarar med joller gör han nästan aldrig. Han stämmer också av med mig om det är nytt folk och så men inte alltid vid mindre grejer.. hur har det gått för er?

• Anonym (Nojjig)

Finns du kvar TS? (Mitt nick är Gullanidag om du vill skriva privat).

Svar på tråden 4 mån ointresserad av människor och ögonkontakt