• EllaLo

BIM september 2019

Tessaloniki skrev 2019-08-30 11:08:15 följande:

Ja, det var sjukt jobbigt, alla barn föddes liksom inom loppet av en månad typ. Jag var självklart glad för deras skull, men blev samtidigt sjukt bitter då jag precis förlorat min egna graviditet... Jag hade en riktigt låg period då, och bland annat min mamma kunde inte förstå hur jag inte kunde vara glad över att ha blivit faster igen. 

Och när man hör folk gnälla om sina graviditeter... nä man blir så trött bara. 

Tack <3 Men det känns ganska hopplöst. Jag hoppas på en snabb utredning så att vi får köra igång med IVF så snart som möjligt. Vi har ju lyckats bli gravida innan åtminstone, så det är alltid något.

Ja bitter är verkligen rätt beskrivning, känner igen känslan till 100%, tyvärr..

Vet era respektive föräldrar/familj inte om att ni jobbar på bebisverkstan? Jag och min partner har försökt seriöst sen februari, har ej varit skyddade sedan dec/januari 17/18. Vi valde att berätta för allra närmsta om bebisplanerna och det har underlättat för oss både kring att slippa frågor om när vi ska skaffa och samtidigt som vi fått stöttning. Om du inte berättat kan vara värt att ventilera sig till familj med :)<3
  • EllaLo
    Tessaloniki skrev 2019-08-30 12:10:29 följande:

Ja, mina föräldrar vet sedan oktober, då min bror och svägerska annonserade sin andra graviditet genom en body på lillkillen som hade texten "Storebror juni 2019" på sig.

Det var samma dag som min mens kom, så jag var ganska nere och både min svägerska och bror visste sedan april att vi skulle börja försöka i juni. Jag hade till och med sagt till min svägerska att jag troligtvis skulle bli ledsen om det gick snabbt för dem med deras andra (hon sa att de skulle börja försöka i september), och bad dem att berätta för mig personligen. Men icke, jag hjälpte min brorson ur ytterkläderna och DÄR VAR BODYN, mitt bland hela min familj (och mina föräldrar som då inte hade någon aning om mig). Det blev ett halvhjärtat grattis och sen gav jag någon ursäkt och åkte hem. Jag grät hela vägen i bilen, 2,5 mil, och grät resten av dagen. Min man ringde mina föräldrar och förklarade situationen morgonen därpå för jag ville inte kliva ur sängen, och då kom de över till oss och vi pratade om allt.

Det blev ett väldigt rörigt inlägg känner jag nu... 

Jag har även nära kontakt med en av mina kollegor (som jag räknar som vän) som har gått igenom IVF och precis fått sitt första barn, så jag pratar mycket med henne om allt sånt här. Sen har jag fler vänner som vet om och som jag pratar med. 

Problemet ligger lite i alla förutom min kollega (med IVF:en) inte själva har behövt vänta särskilt länge på att bli gravida, så de kan liksom inte sätta sig in i situationen, utan säger bara att det ordnar sig, och "tänk på detta, detta och detta, prova detta" och värst av allt "slappna av så händer det" osv. Som om vi inte gjort ALLT redan... :(

Förlåt för långa och negativa inlägg <3 

Men va säger du? Fick själv ångest och ont i själen av att läsa scenariot du beskrev :( inte okej i och med att du faktiskt talat om att du önskar få veta först för att kunna bearbeta det hela.

Det måste verkligen ha känts som ett svek..

Skönt att du ändå har många du kan prata med och att du har en kollega som genomgått samma sak <3 helt OK att vara negativt och spy galla på hela situationen. Kramar till dig <3
  • EllaLo
    Nathaliebjorklund skrev 2019-08-30 14:29:47 följande:

Fick positivt imorse!

Åhh första BIM september plussaren, stort grattis :)!!
  • EllaLo
    Irriterad skrev 2019-08-30 13:56:59 följande:

Hej,

Ny i tråden och ny i att försöka skaffa barn! 

BIM är 27/9 och vi är väldigt exalterade till att börja försöka skaffa barn. 

Min sambo har länge velat ha barn medan jag har varit avvaktande då jag har haft mycket utveckling på mitt arbete det senaste året. Nu har det äntligen lugnat ned sig och de verkar även som om det kommer fortsätta att gå stadigt fram, så nu är även jag redo! :)

Välkommen hit och lycka till :)!!!
  • EllaLo
    almqvist skrev 2019-09-01 07:29:59 följande:

Eftersom ni också kunde se två streck tog jag ett cb-digitalt. Jag är gravid! Så lycklig :)

Wohooo grattis!!! :D
  • EllaLo
    Kattunge15 skrev 2019-09-01 15:26:30 följande:

Hej tjejer, hur många dagar har ni som använder CB digital advanced blinkande gubbe? Hur många dagar från att ni får fast gubbe har ni sex?

Olika, mellan 2-4 dagar. Har du mer än 9 i sträck med endast blinkande ska du inte fortsätta testa :)

Efter du fått fast gubbe släpper ägget ju inte direkt så vi brukar köra på 2-3 gånger. Sen är ju inte ägget befruktningsbart så länge heller. Bm/Gyn säger ju att varannan dag bör räcka.
  • EllaLo
    Kattunge15 skrev 2019-09-01 16:24:26 följande:

Tack för infon! Är så rädd att missa chansen om man "bara" har varannan dag :P

Testade mes äl test för första ggn denna månaden. Jag hade blinkande i 4 dgr, vi hade sex varje dag plus tre dagar efter blinkande gubbe. Om det inte tar sig denna gången vet jag inte om vi orkar mysa varje dag i en vecka igen, vi blev helt slut! Haha!

Förstår dig :) men spermierna kan ju leva länge när de väl är på plats i väntan på ägget ;) fick du fast gubbe? :)
  • EllaLo
    Kattunge15 skrev 2019-09-01 21:03:56 följande:

Ja jag skrev fel, myste från fast gubbe och tre dagar till, så har verkligen legat i så att säga ;)

Ja men dåså!! Vi hoppas att simmarna simmade på :D
  • EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-09-02 07:08:14 följande:

Hej tjejer.

Jag har ju fått ytterst svagt på rfsu testa tidigt innan helgen..Jag avvaktade och testa mig i helgen för att inte bli ännu mer tokig på otydliga test.. :D

Jag tetsade mig nu. Och nu När det tokblankt på alla test. Så jag antar att det var ett mycket tidigt missfall om det ens var något det vet man ju aldrig. Nu satsar jag på nästa ÄL som är runt den 10:e (enligt appen)

När bör jag testa med ÄL test? (Jag litar inte 100 på appen)

Lycka till alla och hoppas på många puss i september tråden nu :) Kramar <3

Du och jag fick ju mens 22 men skulle egentligen haft 27 och Jag började faktiskt testa i lördags, för jag litar inte heller på appen nu när det blev så oregelbundet :) jag hade börjat testa nu om jag var du :)
  • EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-09-02 08:05:09 följande:

Precis så var det :)

Okej . Bara för att se stegring liksom?

Nu när jag kollade på testet så ser jag ju fan ett svagt streck iallafall på gravtestet. Jag blir fam i mig inte klok på detta. Men jag skiter i det här nu och tänker sikta mot nästa ÄL istället :D

Ja precis :) jag vill verkligen inte missa så vill veta när stegringen är!

Men va kosntigt? Du ska inte ta att boka tid till bm då och be om blodprov? :)
Svar på tråden BIM september 2019