• Anonym (Jojjo)

Lvu

Vi har gemensam vårdad icke svensk medborgare

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 18:21:35 följande:

Är pappan svensk medborgare? Har ni delad vårdnad?

Om det verkligen hänger på din diagnos lär du ha svårt att få tillbaka ungen eftersom din autism inte försvinner. Sen måste man ju tänka på att inte alla med autism har svåra problem, många med diagnoser är fina föräldrar!

• Anonym (Jojjo)
    Pierott skrev 2019-08-04 18:25:08 följande:

Oavsett så får han aldrig någonsin slå dig! Och ska jag vara ärlig så är enda chansen för dig att få tillbaka barnet är om du gör slut med din pojkvän! Soc är nog väldigt medvetna om hur din pojkvän behandlar dig och är rädda att han ska behandla barnet likadant.

Är det sant? Min diagnos då?
  • Anonym (Jojjo)

De sa til mig han har en chansen att få vårdnaden men de tycker ändå barnet ska vara placerad

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:27:14 följande:

Är det sant? Min diagnos då?

• Anonym (Jojjo)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2019-08-04 18:07:11 följande:

Var du (och pappan) på ett utredningshem eller liknande, eller gjorde socialtjänsten observationer hemma hos dig? Vad har du erbjudits för stöd? Har du tackat ja eller nej till frivilliga insatser? Det brukar finnas en del stödinsatser att pröva före LVU, om föräldrarna samverkar med socialtjänsten. Hoppas du får umgänge med ditt barn och kan visa förbättringar vid detta. Samverka och tacka ja till stöd och hjälp, då kan situationen ändra sig.

Har tackat ja till insatser men soc vill inte och pappan var med på utredningshemmet, mina krafter finns inte pappan håller på o soc o dom ljuger o soc har gjort fel o blir en anmälan på dom
  • Anonym (Jojjo)

Vad är det som är sant då?

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 18:33:50 följande:

Det spelar ingen roll vem han sa det till, det är inte sant!

• Anonym (Jojjo)

Jag dricker aldrig

Anonym (Tes) skrev 2019-08-04 18:42:57 följande:

Fast om TS skulle vara berusad efter att ha blivit av med sitt barn under de omständigheter hon nämner så bevisar ju bara det att beslutet från soc är rätt?

• Anonym (Jojjo)

Det är jobbigt sitta på en telefon o svara alla kommentarer så därför orden blir fel o telefonen lever sitt liv

Pierott skrev 2019-08-04 18:43:38 följande:

Ts har autism, hennes stavning kanske inte klassar in på universitetet?

• Anonym (Jojjo)

Barnet är på ett jourhem och på onsdag blir det domstolen

Anonym (M) skrev 2019-08-04 18:45:09 följande:

TS: har du bara autism eller har du även en utvecklingsstörning? Har du gått i särskola eller har du klarat den vanliga skolan?

När man har bott på utredningshem är chansen att få tillbaka barnet inte jättestor. Placerades barnet under tiden ni var på utredningshemmet så att den vistelsen avbröts?

• Anonym (Jojjo)

Barnet är på ett jourhem och på onsdag blir det domstolen

TS: har du bara autism eller har du även en utvecklingsstörning? Har du gått i särskola eller har du klarat den vanliga skolan?

När man har bott på utredningshem är chansen att få tillbaka barnet inte jättestor. Placerades barnet under tiden ni var på utredningshemmet så att den vistelsen avbröts?

• Anonym (Jojjo)

Jag har ingen utvecklingsstörning o har gått i vanlig klass men inte fått dom riktiga betygen

Svar på tråden Lvu