Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Sambons släkt är anklagande

Anonym (Mamman) skrev 2019-08-03 18:04:51 följande:

T ex så snackar de ofta skit om flerbarnsmammor och kallar dem dåliga mammor för att de inte har stenkoll varje sekund. Själv får jag höra av sambon att det är mitt fel om något av barnen skadat den andra pga att jag inte haft hundraprocentig koll. Och hans mamma skällde ut mig när vår ettåring hade ett mynt i handen som han hittat i deras soffa. Som att jag visste att det drällde mynt där. Man blir ju lite irriterad!

Är era män också anklagande så fort något barn gjort sig illa under er uppsyn eller är det bara min sambo och hans föräldrar som är såna?

Du förstår nog att det där inte är normalt... Och inget du behöver acceptera heller. Sätt ner foten mot dem, särskilt mot sambons föräldrar. De har i-n-g-e-t att göra med er barnuppfostran. "Jaha ungen hittade ett mynt. Städa bättre till nästa besök kanske?" Jaja, kanske inte så konstruktivt men är de stora i truten kan de gott få samma tillbaka.

Det är en naturlig del av barns uppväxt och utveckling att göra sig illa, det behövs faktiskt till viss del för att de ska lära sig saker! Du kan ju inte linda in ungen i bubbelplast och hockeyhjälm tills den blir 18. Har din sambo någonsin varit ensam med barnet en hel dag? Det vore bra så kan han fatta sen att man faktiskt inte kan varken ha hundra koll eller förebygga ens om man har det.
Svar på tråden Sambons släkt är anklagande