Anonym (Emil) skrev 2019-08-03 00:39:05 följande:
Så kan det nog absolut vara, vi har inte pratat jättemycket om tidigare förhållanden eller vad den ena har eller inte har gjort. Det jag vet är att hon har haft mindre partners än mig, med det sagt så har jag ingen aning om hur hennes tidigare har betett sig. Kan mycket väl vara så att hon blivit nekad innan och har svårt att hantera ett nej.
Har inte tänkt så mycket på det utan mer vad jag kan ha gjort fel eller vad jag inte gör men biter det hårt på ens självförtroende så är det kanske lindrigare att vänta tills jag tar för mig än att hon ska bli nekad, även om hon vill och är sugen. Jag får självklart också nej ibland och det är rätt tungt men släpper ganska snart för egen del.
Har egentligen inget emot att vara dominant och hon har sagt att hon tycker om när jag tar kommandot och talar om för henne vad hon ska göra. Men samtidigt vill jag så gärna att hon tar för sig, det är något jag skulle uppskatta.
Kanske behöver prata lite om de som varit i livet innan. För att veta vad som händer i ens tankar. Sen kan jag hålla med om att sen jag blev mamma så blev jag ännu mer osäker på mitt utseende, att de verkligen får mig att känna mig oattraktiv. När min man tar på mig och visar att han vill ha sex så känns de lite bättre i psyket. Jag tror att prata känslor och veta lite om det förflutna är en bra idé för att veta vilken väg ni ska gå i framtiden