Min fru tar aldrig initiativet
Jag är sedan lite över ett år tillbaka gift och tillsammans har vi ett barn ihop. Vi var sambos i drygt fyra år innan dess. Jag är i trettioårsåldern och hon är något år yngre än mig. Vi har ett stabilt förhållande och båda jobbar heltid.
I början hade vi sex som kaniner, flera gånger varje dag, inte ovanligt för nyförälskade men sen trappades det ner till en mer "rimlig" nivå och nu har vi sex kanske 1-2 gånger i veckan, ibland mer och livspusslet tillåter.
En sak som jag tycker är lite märkligt är att hon aldrig eller extremt sällan tar initiativet till sexet. Dom få gånger hon gör det är det väldigt subtilt och hon tar aldrig på mig, utan kryper nära och rör lite på höften på sin höjd. Jag gillar långt förspel med både kyssar och smek, gärna med lite tunga där nere, något hon tycker om!
Däremot så är det alltid jag som får ta tag i vårat samliv, vi har pratat om det några gånger och det slutar alltid med att hon säger något i stil med "Jag tycker om när du tar för dig" och hon har aldrig nämnt att hon är obekväm med det. Ibland känner jag mig otillräcklig eller inte attraktiv nog då hon inte ens tar på mig. Hon tycker att hon är dålig på att arbeta med händerna och jag har visat och förklarat för henne vad jag gillar och gett henne beröm när vi har "övat" och hon använder bara munnen när jag ber om det.
En gång så testade jag att inte börja med samlaget och då var vi utan sex i över fyra veckor. Något som gjorde mig och henne småirriterade och sura. Vilket jag tycker är konstigt då hon sällan säger nej när jag börjar och när vi väl har sex så njuter vi båda och avslutar alltid med en eller två orgasmer för henne.
Jag tycker vi överlag har ett bra sexliv men jag saknar att bli överraskad av en villig och upphetsad partner, något som jag har haft i tidigare förhållanden. Är det någon som har fått igång sin partner eller sitter i samma situation som kan hjälpa mig lite på traven?