Inlägg från: Lilla Gs mamma |Visa alla inlägg
  • Lilla Gs mamma

Jobbigt äte ute med barn?

Vi går på de ställen vi skulle gått till även utan barn, med undantag för de finaste om det inte är ett särskilt tillfälle. Det jag saknar mest är möjligheten att få en mindre portion av de ryter som finns på menyn (vi har aldrig köpt särskild ?barnmat?). Också lite trist när vissa andra gäster tycker att barn inte hör hemma på restaurang, oavsett om de varken kladdar eller väsnas, utan helst ska hållas hemma bara för att de är barn. Sådant har vi aldrig stött på utomlands. Tur att de är få.

• Lilla Gs mamma
    Anonym (J) skrev 2019-08-03 10:15:04 följande:

Det beror nog på att barn utomlands är oftast bättre uppfostrade.

Jag menar rent allmänt , det är fullt möjligt att just ditt barn inte väsnas och kladdar och att du har koll på ditt barn medan du äter.

Men det är vanligt i Sverige att barn i restaurang väsnas och springer runt medan föräldrarna ignorerar dem.

Det kanske är så, jag vet inte. Inget barn (eller annan gäst, för den delen) ska ju få störa andras matro. Det konstiga är att folk har sagt till oss att vi inte borde ta med barnet, för att ?barn inte hör hemma där? trots att det sitter tyst och inte kladdar... Och då har det handlat om vanliga restauranger.
Svar på tråden Jobbigt äte ute med barn?