Inlägg från: Anonym (Anonym 666) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym 666)

Jobbigt äte ute med barn?

Donken funkar också....

• Anonym (Anonym 666)
    LaFontaine skrev 2019-08-02 17:02:43 följande:

Vi äter på olika typer av restauranger, allt från mer ?fine dining? till enklare ställen, typ sushihak. Jag saknar inte så mycket, men slås av att det i Sverige verkar vara ett jätteprojekt att anpassa lite, som en dessertgaffel istället för en vanlig gaffel. Jag saknar också bra barnmeny. Det är så trist att alternativen alltid är friterade kyckling, pannkakor med glass eller köttfärssås. Att betala nästan 200 spänn för en portion till treåring känns inte heller helt rimligt. Vi var i Estland nyligen och slogs av att de var väldigt bra på just barnmenyer. Smakrika måltider som innehöll grönsaker, fisk och annan kolhydrat än strips. Det saknar jag.

Kan man inte beställa in rätter till de vuxna, säg en extra rätt utöver antalet vuxna (x+1), och så får barnen smaka av vilken som helst?
  • Anonym (Anonym 666)
    LaFontaine skrev 2019-08-02 17:11:04 följande:
    Hon äter oftast av vår mat, men det kan bli lite i underkant och att beställa ytterligare en rätt för ca 200 känns inte helt rimligt när hon äter ungefär hälften.
    Ibland funkar det dock med en större förrätt till henne
    Ah, jag tänkte att det kunde vara fler än ett barn... Nej det är jättesynd att det inte finns vettiga alternativ för barn! Alla gillar faktiskt inte köttfärssås eller pannkaka... Särskilt efter en viss ålder.

Annan tanke: ibland kan man få beställa en halv portion för rabatterat pris, kan vara nåt att testa :) Kan ju inte få mer än nej.
Svar på tråden Jobbigt äte ute med barn?