• Ms W

Mina gravidsymptom finns inte längre, missfall?

Hej <3 jag behöver få lite råd av erfarna.

Hade ett MA i Juli. Efter flera försök så plussade jag nu för en vecka sen, v.5 är jag beräknad till. Har fullkomligt panik... eftersom det blev MA sist. kollar om det kommer blod varje gång jag går på toaletten. Känner efter om jag har några symptom på att jag är gravid. Eftersom min barnmorska påpekade att jag inte hade nog ?mycket? molande och illamående förra gången, så har inte ens kontaktat dom, för jag vågar inte... Ska man ha ?hela paketet? varje dag? Dvs illamående, molande, spända/ömma bröst och att man dör av värmeslag? Vad är ?normalt?? Jag har ömma bröstvårtor och är varm. Igår och förrgår mådde jag illa typ hela dagarna. Dagarna före det molde de lite. Men inget av det idag?

Undrar hur ska jag orka igenom det här... tog så mycket på mej och vårt förhållande när det blev MA så undrar om vi klarar en gång till :( Så orolig :/

• Ms W

Hej! Är inskriven och mått riktigt risigt från och med julafton. Kräkts flera gånger och mått illa varje dag. Och så i tisdags (v.12) så slutade allt... inga direkt ömma bröst, lite i bröstvårtorna. Inget illamående och inte lika törstig... bara lite små nyp då och då i nedre delen av magen. orkar inte sova för att jag är så orolig. Ska på kub på onsdag och jag är så orolig för att det har avstannat. Många katastrof tankar. Men kan inte kontrollera det :(

• Ms W

Vad roligt att allt gått bra :) ja jag förstår att man antagligen är orolig hel vägen! Är nog mycket för att min bm sist sa att det va vanligt med ma när namnvalet symtomfri. Hade hon aldrig sagt det så hade jag nog inte undrat så mycket. Har ju symtom, dom är bara inte hela tiden. Och nu bör jag ju må bättre eftersom jag passerat v12. Men dessa hjärnspöken... tack snälla för svar :) bara att hoppas på det bästa på onsdag.

• Ms W

Det gick bra på kub :) hjärtat slog så fint och hen låg inte still en sekund!! Sån lycka! Proverna va jättebra och vi åkte hem med den lättnaden & stort leende! Nu är dock tankarna tillbaka igen, inga symptom fortsatt förutom tidiga tecken på foglossning.

Vet inte om jag är riktigt gjord för detta psykiskt. Har liksom ingen att prata med heller eftersom bm sa som hon gjorde sist. Bor på ett litet ställe så kan inte byta heller :( är det helt normalt att helt enkelt må bra? Och bara känna lite mol varannan, var tredje dag? Och tack snälla som svarar, betyder så mycket <3

• Ms W

Tack snälla! Jag ska verkligen försöka att tänka på dina ord när det blir jobbigt <3 Jag önskar dej all lycka till när den lille bestämmer sej för att det är dags :) kommer gå så fort sista tiden ska du se. Snart får du hålla ditt fullt friska barn <3

Svar på tråden Mina gravidsymptom finns inte längre, missfall?