Jag är adelsman
Hej jag skriver ut detta för jag behöver råd och undra hur man ser till att får sin rätt om adelsman titel i dagens läge.
Hej jag skriver ut detta för jag behöver råd och undra hur man ser till att får sin rätt om adelsman titel i dagens läge.
Vad är det för titel du anser dig ha rätt till och varför? Vad är det du eftersträvar? Ska det ge dig fördelar?
Har man rätt till en titel så får man den vid födseln.
Titlar är ju bara något på ett papper. Jag är adlig. Min familj är inte tjusigare än någon annan. Min pappa är baron och fattigpensionär. Min mamma är baronessa pga att hon är gift med en baron. Hon är sjuksköterska. Mina bröder också baroner och svägerskorna baronessor. Deras söner blir även de baroner. Jag är har ingen titel pga jag är kvinna och inte gift med en baron. Jag har dessutom gift mig med en patrask-Svensson. Villa, volvo etc. Min man är inte adlig och det kommer inte våra framtida barn att vara heller. Jag överlever ändå liksom.
Har ju inga namn, men tror säkert sånt hände, tror inte du? Händer fortfarande att män i maktposition förgriper sig på kvinnor, precis som att vanliga arbetarklassmän gör det..Och det är ett lustigt ord.
Så då kan man säga våldtäktsknegare också?
Vad händer om en friherre gifter sig med en karl då har dom tänkt på det i stadgarna. Lol. Blir det en man som är friherrinna eller blir det två friherrar eller lir det inget alls.
Hej, skulle du ta tillbaka en gammal adelstitel som släkten har haft? Det blir svårt..
Vårt dilemma har varit att om adelmannen enbart fått kvinnor så "dör" . Kvinnan är född adlig om hon gifter sig med en icke adlig, tappas det.
Så då kan man säga våldtäktsknegare också?
Testing /