Anonym (B) skrev 2020-05-06 16:15:05 följande:
Min bebis kom den 29 april, vecka 40+5. Jag blev igångsatt pga lång vattenavgång, så hela paketet tog två dygn. Hade som ondast där vid 6 centimeter i öppningsfasen och tog epidural. Sedan hade jag inte ont längre men krystningsfasen blev utdragen pga kände inget tryck och hade svårt att hitta rätt muskler att ta i med plus att jag var såååå trött efter igångsättningsdygnet med värkar. Så körde dragkamps-tekniken med en handduk och en undersköterska och precis när läkaren för sugklocka kallades in så ploppade bebisen ut. Blev typ extra taggad av att den där klockan kom på tal :p Ville inte!
Nu har vi kämpat på med amning och lite gulsot och sådär. Har inte varit en dans på rosor under första veckan...
Hur går det för er med amning?
Grattis! Jag blev igångsatt med min första, så jag vet hur jobbigt det kan vara. Skönt att allt gick bra.
Amningen går ok. Jag tycker det är svårt att styra mängden - ammar han båda brösten vid varje amning blir det sprutmjölk som gör honom förbannad, ammar jag bara ett bröst känns det som mjölken sinar...