• Anonym

Joline- vad tycker ni om namnet?

Vad tycker ni om namnet Joline?

• Svar på tråden Joline- vad tycker ni om namnet?
  • Popetot
    Anonym (Haha) skrev 2019-07-19 15:33:21 följande:

Vad fan yrar du om?

Hen förklarar att de så kallade wt namnet är såpass vanliga att ditt barn kanske i framtiden stöter på en företagsledare med namnet Joline, Kevin, Tindra (osv) som anställer dem. Eller vad var det du inte förstod i hens mkt tydliga inlägg?
  • Anonym (Fint)

Jag tycker det är fint. Det fanns en tid i mitt liv då jag också tyckte att vissa namn klingade WT sedan växte jag upp. Tycker det är väldigt förlegat att döma åt det ena eller andra hållet. Det enda som eg går att uttala sig om är sin personliga åsikt och då tycker jag att man ska passa sig för att generalisera. Döp era barn utifrån vad ni tycker är fint. Sen ger ni dem en trygg uppväxt så de blir vuxna som inte dömer andra utifrån ett namn :)

• Anonym (Jolines mamma)

Joline med svenskt uttal är inget konstigt alls. Det har blivit ett vanligt namn. I dotterns klass är dom 2 Joline. Dom är 11 år.

Ni som säger WT har nog hamnat lite på efterkälken. Den diskussionen var kanske aktuell för 10 år sedan.

• Anonym (usch)

WT och fult. WT har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Diskussionen är således inte "sååååå 10 år sen".

• Anonym (k)

ett barn i en familj som bor i en husvagnspark

• Anonym (tobbe)

Känner en Joline och hon har det gått bra för hon fick namnet för att hennes farsa gillar låten. Tycker att det är helt ok.

• Xenia
    Giftskåneman skrev 2019-07-19 10:35:13 följande:
    Barn retas, min brorsdotter bytade namn förra året pga Oc
    Och slutade de att retas då? Hittade de inte på något annat att reta henne för?

Att byta namn är ju att ge mobbarna rätt, att det är fel på en själv och ens namn istf på mobbarna. Och eftersom hon blev mobbad trots ett vanligt namn så visar det att det inte är någon idé att försöka undvika alla namn man kan retas för. Det går att hitta på något att retas för med de flesta namn, och annars kan man retas för något annat.
  • Xenia

Jag är lite kluven till namnet Jolin/e. Åes skulle jag inte välja namnet själv, eftersom det känns "för amerikanskt". Åas tycker jag faktiskt det är fint namn och gillar låten. Antar att ni försvenskar uttalet till "jo-LIN" och inte försöker med engelskt uttal typ "Djöu-LIIN".

Älskar ni namnet så kör på det. Och sjung en egen text till "Jolene-melodin" för barnet.

• Canadasvensk

Herrigud det är ett jävla namn!

Om du tycker det är fint så skit i vad andra tycker. Att barn skulle reta din flicka för namnet är ju bara patetiskt.

Tycker DU det är ett fint namn så är det ett fint namn...

Svar på tråden Joline- vad tycker ni om namnet?