Joline- vad tycker ni om namnet?
Vad tycker ni om namnet Joline?
Nej, gillar det inte. Låter urfult om ni har ett svenskklingande efternamn!
För mig är det dessutom WT, men all sånt är ju relativt. (Exempel på WT för mig är t ex att välja ett namn som verkligen måste uttalas på ett annat språk än svenska för att låta ok, men så är sen föräldrarna inte från det landet där man talar detta språk, och har inte heller ett sånt efternamn).
Testa själv så hör du ju... t ex Joline Lövkvist, Joline Berggren etc etc...brrrr!
Jag tycker det är jättefint. Gärna med svenskt uttal (Jo-liin istället för Joe-lean). Hade gärna döpt min flicka till det men var lite rädd för wt-stämpel. Sen gillade iofs inte min man namnet så hade inte blivit det oavsett.
Helt klart WT. Men jag känner en liten flickunge som heter så (fast stavar Jolin) och hon är det raraste man kan tänka sig. Så det är säkert OK.
Det är så många som döper sina barn till udda namn idag. När de växer upp så kommer förhoppningsvis fördomsfulla människor vara ytterst få. Inte alls osannolikt att det blir en Joline eller Liam som rekryterar dina barn.
Hehe, här i södra Sverige blir det då redigt fult att uttala det iaf. Inte alla talar rikssvenska... Tänk dig ett skånskt Jooouuuuleeiin :-O
Hemskt namn!