• Anonym

Joline- vad tycker ni om namnet?

Vad tycker ni om namnet Joline?

• Svar på tråden Joline- vad tycker ni om namnet?
  • Anonym (nej)

Nej, gillar det inte. Låter urfult om ni har ett svenskklingande efternamn!

För mig är det dessutom WT, men all sånt är ju relativt. (Exempel på WT för mig är t ex att välja ett namn som verkligen måste uttalas på ett annat språk än svenska för att låta ok, men så är sen föräldrarna inte från det landet där man talar detta språk, och har inte heller ett sånt efternamn).

Testa själv så hör du ju... t ex Joline Lövkvist, Joline Berggren etc etc...brrrr!

• Popetot

Jag tycker det är jättefint. Gärna med svenskt uttal (Jo-liin istället för Joe-lean). Hade gärna döpt min flicka till det men var lite rädd för wt-stämpel. Sen gillade iofs inte min man namnet så hade inte blivit det oavsett.

• Anonym (Haha)
    Anonym skrev 2019-07-19 09:00:00 följande:

WT-barometern visar rött.
  • Anonym (Sebben)

Helt klart WT. Men jag känner en liten flickunge som heter så (fast stavar Jolin) och hon är det raraste man kan tänka sig. Så det är säkert OK.

• Anonym (nej)
    Popetot skrev 2019-07-19 13:21:33 följande:
    Jag tycker det är jättefint. Gärna med svenskt uttal (Jo-liin istället för Joe-lean). Hade gärna döpt min flicka till det men var lite rädd för wt-stämpel. Sen gillade iofs inte min man namnet så hade inte blivit det oavsett.
    Hehe, här i södra Sverige blir det då redigt fult att uttala det iaf. Inte alla talar rikssvenska... Tänk dig ett skånskt Jooouuuuleeiin :-O
  • Anonym (Haha)
    Anonym skrev 2019-07-19 09:00:00 följande:

Jag tycker att folk döper sina ungar konstigt och verkar vilja se dem göra en karriär dansandes vid en stång med feta gubbar dreglandes i närheten. Så tänker jag om namnet Joline.
  • Anonym (Jas)
    Anonym (Haha) skrev 2019-07-19 13:36:44 följande:
    Jag tycker att folk döper sina ungar konstigt och verkar vilja se dem göra en karriär dansandes vid en stång med feta gubbar dreglandes i närheten. Så tänker jag om namnet Joline.
    Det är så många som döper sina barn till udda namn idag. När de växer upp så kommer förhoppningsvis fördomsfulla människor vara ytterst få. Inte alls osannolikt att det blir en Joline eller Liam som rekryterar dina barn.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Jas) skrev 2019-07-19 15:31:44 följande:

Det är så många som döper sina barn till udda namn idag. När de växer upp så kommer förhoppningsvis fördomsfulla människor vara ytterst få. Inte alls osannolikt att det blir en Joline eller Liam som rekryterar dina barn.

Vad fan yrar du om?
  • Popetot
    Anonym (nej) skrev 2019-07-19 13:32:51 följande:

Hehe, här i södra Sverige blir det då redigt fult att uttala det iaf. Inte alla talar rikssvenska... Tänk dig ett skånskt Jooouuuuleeiin :-O

Haha är skåning själv och tycker inte man behöver vara såååå bred i uttalet. Men smaken e som baken :)
Svar på tråden Joline- vad tycker ni om namnet?