Ni som skickar arga lappar till grannarna
Där jag bodde tidigare så blev jag störd 3-5 ggr i veckan på natten. En natt gick jag upp och skulle säga till. Dörren är öppen och jag ser 3-4 killar runt 20 år (jag var typ 25 då) som sitter å lirar TV-spel och är fulla. Jag kände att det inte var läge att ta detta då- konflikträdd? Nej, jag vet vad vissa kan göra.
Iaf så nån dag senare så hördes alla möjliga svordomar och könsord. Jag gick upp och ringde på! Inget svar men det blev tyst i lägenheten... Nån timme senare kom grannen ner och frågade om det var jag som ringt på. Jo, jag tycker det är ett jävla liv sa jag och äveb varddagsnätter. Han bad om ursäkt och sa att det aldrig mer skulle upprepas. Trodde inte riktigt på det men han höll sitt ord.
Det jag ville säga med detta är att inte ens jag gick upp dit mitt i natten när de sitter 3-4 st. Kan förstå rädslan hos en äldre kvinna även om det är dagtid.
Jag själv blev "mordhotad" på en lapp då jag jobbade i ett hus och förde oväsen. Vi hade såklart satt upp lappar och förvarnat att det skulle vara lite oväsen mellan 08-16.